Friday, March 16, 2012

Τα λιμάνια των τριών νησιών θα ρημάξουν με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία..!


Επανέρχεται, με δηλώσεις του στην εφημερίδα «Θεσσαλία», ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σκοπέλου, λέγοντας ότι δεν αναγνωρίζει τη σύσταση των Λιμενικών Ταμείων Σκιάθου και Αλοννήσου! Σε θέμα με τίτλο «Κόντρα για τα δημοτικά λιμενικά ταμεία» που υπογράφει ο δημοσιογράφος Βαγγέλης Καραμάνης ο κ. Πάνος Μελαχροινάκης δηλώνει:

«Δεν αναγνωρίζουμε τη σύσταση και την ενεργοποίηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων Σκιάθου και Αλοννήσου και βεβαίωςδεν πρόκειται να αναγνωρίσουμε αντίστοιχη απόφαση...
που ενδεχομένως να λάβει το Δημοτικό Συμβούλιο Σκοπέλου.
Πως θα συσταθούν και θα ενεργοποιηθούν τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, χωρίς να προηγηθούν οι απαιτούμενες υπουργικές αποφάσεις, οι εγκύκλιοι και η δημοσίευση στο ΦΕΚ; Είναι αδύνατη η σύστασή τους. Δεν υπάρχουν υπουργικές αποφάσεις που να ορίζουν σύσταση και ενεργοποίηση Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Ο νομοθέτης όρισε ως έδρα του Λιμενικού Ταμείου που συστάθηκε για τα λιμάνια των τριών νησιών των βορείων Σποράδων, τη Σκόπελο, λόγω της γεωγραφικής της θέσης και θεωρώντας τήν ευρύτερη περιοχή ως ενιαίο σύνολο. Επιπλέον η Σκόπελος έχει τέσσερα λιμάνια και η Σκιάθος ένα. Όταν η Σκιάθος εξασφάλιζε το αεροδρόμιο εμείς δεν αντιδράσαμε.
Πώς οι δήμοι που είναι καταχρεωμένοι θα μπορούν να εκτελούν έργα για τα λιμάνια; Πέρυσι εμείς εκτελέσαμε έργα στα λιμάνια της Σκοπέλου, φέτος δρομολογούμε παρεμβάσεις στο αντίστοιχο της Σκιάθου και θα ακολουθήσει της Αλοννήσου.
Τα λιμάνια θα ρημάξουν με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε δημόσια αντιπαράθεση με τους Δήμους.»
Να υπενθυμίσουμε ότι ο κ. Μελαχροινάκης είχε στείλει επιστολή(κλικ) στην κα Γερακούδη και άλλους αρμόδιους παράγοντες με θέμα τη λειτουργία του Λιμενικού Ταμείου.
Ακόμα πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Βόρειες Σποράδες» στις 7 Μαρτίου έλεγε: «Πιστεύω ότι η απόφαση για την κατάργηση του ΛΤΣ είναι λάθος. Το ΛΤΣ συμπεριλαμβάνεται σε μια απόφαση με άλλα Λιμενικά Ταμεία που δεν έχουν τις δικές του γεωγραφικές ή οικονομικές ιδιαιτερότητες (πχ Θάσου), κι η απόφαση ίσως ήταν λίγο βιαστική, ενδεχομένως και προεκλογική. Επειδή η σύσταση των τριών νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων βασίζεται στις 365/2005 και 155/2007 Γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ,όπου αναφέρεται ότι είναι νόμιμο να γίνουν ΔΛΤ, νομίζω ότι η σύσταση είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική.
Όταν το 1956 ιδρύθηκε το ΛΤΣ , η βούληση του νομοθέτη ήταν ένα ισχυρό επαρχιακό Ταμείο που θα αναλάμβανε τη διοίκηση, λειτουργία, συντήρηση και μελέτες ανάπτυξης των λιμανιών των Σποράδων.
Αυτό επιβεβαιώθηκε με την επανασύστασή του το 2002 (από το 1993 έως το 2002 είχε ενσωματωθεί στο Λ.Τ. Μαγνησίας). Ο νομοθέτης θεωρούσε τα τρία νησιά ως ενιαίο σύνολο, ήθελε μια ισόρροπη ανάπτυξη, όρισε έδρα του Λ.Τ. τη Σκόπελο λόγω γεωγραφικής θέσης και προφανώς για να έχει κάποιους πόρους ώστε να μπορεί να συντηρεί τα τρία λιμάνια της (η Σκιάθος έχει ένα λιμάνι). Στις σύγχρονες κοινωνίες πάντα υπάρχει από την πολιτεία μέριμνα για τους ασθενέστερους.
Δεν έχω υπόψη να διαμαρτυρήθηκε κανείς το 2002 για την επαναλειτουργία του ΛΤΣ, όπως δεν ξέρω κανέναν να διαμαρτυρήθηκε γιατί το μοναδικό αεροδρόμιο των νησιών το έκανε η πολιτεία στη Σκιάθο που υπεραναπτύχθηκε, ενώ Σκόπελος και Αλόννησος έμειναν πίσω.
Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα ειλικρινά να παρακαλέσω ως απλός πολίτης τους τρεις φίλους Δημάρχους να προσπαθήσουν από κοινού (με επίσκεψη στον νέο, μετά τις εκλογές, Υπουργό Ναυτιλίας ζητώντας τη συνδρομή των βουλευτών ή ό,τι άλλο νομίζουν) ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ.
Είμαστε 15.000 άνθρωποι και είναι απαράδεκτο να πηγαίνουμε στην Αθήνα μέσω Βόλου, ταλαιπωρούμενοι και χάνοντας χρόνο και χρήμα».
source: efimerida-sporades.blogspot.com

No comments:

Post a Comment