Sunday, March 24, 2013

Κ. Αγοραστός: «Περιφέρεια και φορείς να αναλάβουν το αεροδρόμιο»





Αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου είναι ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, ο οποίος σε σύσκεψη που συγκάλεσε σήμερα για το θέμα, ζήτησε από τους φορείς της Θεσσαλίας να «βάλουν το χέρι στην τσέπη» και να αναλάβει τη λειτουργία του αεροδρομίου η Περιφέρεια Θεσσαλίας μαζί με τους φορείς.

Ο Κ. Αγοραστός κάλυψε πλήρως τον αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Γιώργο Καλτσογιάννη που σε δηλώσεις του εξέφραζε την άποψη ότι «εκφράζεται και αποφασίζει όποιος πληρώνει και όχι όποιος κάνει εννοιολογικές κρίσεις επί του θέματος», όταν ρωτήθηκε από τον πρόεδρο του ΤΕΕ Μαγνησίας Σωκράτη Αναγνώστου, που είχε συγκαλέσει ανάλογη σύσκεψη για το αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου, κατά πόσο «μπορούμε να ομιλούμε αφού δεν πληρώνουμε» και εκτιμώντας ότι η τοποθέτηση του κ. Καλτσογιάννη ήταν «ατυχής». Ο περιφερειάρχης του επιτέθηκε χαρακτηρίζοντας ρεαλιστικότατη τη δήλωση του αντιπεριφερειάρχη. «Θυμηθήκατε το αεροδρόμιο του 2013 και επιπλέον λαϊκίζετε» του απάντησε χαρακτηριστικά.

Στη σύσκεψη διαμορφώθηκαν δύο «μέτωπα», το ένα αυτών που εκτιμούν ότι βιώσιμο θα είναι το αεροδρόμιο μόνο αν το αναλάβει ιδιώτης όπως σχεδιάζει και η κυβέρνηση (ΤΕΕ, Επιμελητήριο, ΣΕΒ, φορείς του αεροδρομίου) και το άλλο αυτών που πιστεύουν ότι μπορεί να το αναλάβει η Περιφέρεια με τους φορείς της Θεσσαλίας γενικότερα (περιφερειάρχης, δήμαρχος Βόλου κ.α.)΄. Πάντως από τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Κ. Αγοραστός έντονη ήταν η απουσία φορέων της υπόλοιπης Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας, που, αν και κλήθηκαν να συμμετάσχουν, τελικά δεν παραβρέθηκαν.

Στην τοποθέτησή του ο Κ. Αγοραστός αναφέρθηκε στις ενέργειες της Περιφέρειας μέχρι τώρα, ενώ επισήμανε ότι υπάρχει ενδιαφέρον κι από άλλες εταιρείες πλην της Ryanair για το αεροδρόμιο, όμως όλες ζητούν «επιδοτήσεις». Όπως ανέφερε, περιφέρεια και φορείς μπορούν να διαθέσουν 200.000 € κάθε χρόνο για να το στηρίξουν, καθώς το αεροδρόμιο έχει 500.000 € έξοδα και 300.000 € έσοδα, ενώ το κόστος μισθοδοσίας θα συνεχίσει να βαραίνει το κράτος.
«Όσοι θέλουν να στηρίξουν το αεροδρόμιο πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Έτσι γίνεται η ανάπτυξη των αεροδρομίων που δεν έχουν την ίδια επισκεψιμότητα όπως άλλα αεροδρόμια. Πρέπει να γίνει συνεργασία με tour operators που δημιουργούν εκδρομές. Για το cargo μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή αλλά απαιτούνται υποδομές και προγραμματισμός», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Να δοθεί σύντομα απάντηση στο τι ακριβώς θέλουν να κάνουν οι φορείς της Μαγνησία με το θέμα και να έχουν ενιαία άποψη, παρά τους προβληματισμούς, ζήτησε ο δήμαρχος Βόλου Πάνος Σκοτινιώτης. Όπως ανέφερε ήδη έχουν δοθεί 40 εκ. € για το αεροδρόμιο αυτό και δεν μπορεί να μην αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα.
Ο δήμαρχος Αλμυρού και εκπρόσωπος της ΠΕΔ Θεσσαλίας Βαγγέλης Χατζηκυριάκος έθεσε σειρά προβληματισμών, κυρίως θεμάτων που πρέπει να επιλυθούν όπως, έργα υποδομής που υπολείπονται στο αεροδρόμιο, προγραμματισμό για δημιουργία ξενοδοχείων που θα καλύπτουν ανάγκες ενός ανεπτυγμένου αεροδρομίου, απαλλοτριώσεις κλπ.
Το αεροδρόμιο δεν έχει κέρδη αυτή τη στιγμή ανέφερε ο αερολιμενάρχης Κώστας Ευσταθίου, τόνισε όμως ότι δεν μπορεί κανείς να προσελκύσει τουρίστες αν στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.
Τα αεροδρόμια είναι μια δυναμική αγορά αλλά μόνο μέσω του ιδιωτικού τομέα μπορούν να αξιοποιηθούν, τόνισε ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ΣΕΒ Θεσσαλίας και Στερεάς Θεσσαλίας Απόστολος Παπαδούλης.

Η Ν.Ε. Μαγνησίας του ΚΚΕ
Το γεγονός ότι τα αεροδρόμια που ο Ελληνικός λαός έχει χρυσοπληρώσει χαρίζονται και πίσω από την εκποίηση- ιδιωτικοποίηση κρύβονται ακόμη μεγαλύτερες παροχές προς τους κεφαλαιοκράτες και άμεση υπονόμευση των δημόσιων εσόδων, τη στιγμή που ο εργαζόμενος λαός τσακίζεται από τις μειώσεις μισθών, την ανεργία και τα αβάσταχτα χαράτσια, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ν.Ε. Μαγνησίας του ΚΚΕ.

«Η θέση της δημοτικής αρχής Βόλου αποτελεί πρόταση στα πλαίσια της πολιτικής εκποίησης του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου, με συνένοχους στο έγκλημα του ξεπουλήματος και φορείς ολόκληρης της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Ελλάδας (Επιμελητήρια, Τεχνικά επιμελητήρια, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο, κ.ά). Η δημοτική αρχή, όπως και στην περίπτωση του λιμανιού και της ακίνητης περιουσίας του δήμου, σπεύδει να υλοποιήσει το σύνολο των αντιλαϊκών μέτρων της κυβέρνησης», τονίζει το κόμμα. Επιτίθεται δε και κατά των εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, χαρακτηρίζοντας κούφια τα συνθήματα για δημόσιο χαρακτήρα κάτω από την ανάγκη «να υπάρξει μια άποψη όλων των τοπικών φορέων».

«Σήμερα απαιτείται μια άλλη πολιτική όπου τα αεροδρόμια, τα λιμάνια, οι συγκοινωνίες και οι μεταφορές θα είναι περιουσία του ελληνικού λαού, θα αναπτύσσονται με κεντρικό σχεδιασμό στα πλαίσια μιας ανάπτυξης που θα έχει στο επίκεντρο τι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών, των μεγαλοξενοδόχων και των μονοπωλιακών ομίλων. Η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα να κάνουν δική τους υπόθεση αυτήν την πάλη», επισημαίνει το ΚΚΕ.

No comments:

Post a Comment