Οι δυο βασικότεροι λόγοι που μας έχουν κάνει δύσπιστους (για να μην πω εχθρούς) απέναντι στο κράτος μας όλα αυτά τα χρόνια, είναι η παραβατικότητα των πολιτικών και πολιτικάντηδων και βέβαια το τέρας της γραφειοκρατίας. Αυτό λοιπόν το τέρας με το μεγάλο στόμα, «έφαγε» και το λιμάνι μας και προκάλεσε «σπηλαίωση». Η σπηλαίωση για όσους δεν γνωρίζουν είναι το φαινόμενο που δημιουργείται από την λειτουργία των προπελών ή των υδροπροωθητήρων των πλοίων, την ώρα του κατάπλου. Επειδή τα μεγάλα πλοία όταν πλησιάζουν στο λιμάνι κάνουν με δύναμη μπροστά (πρόσω), ώστε να μην προσκρούσουν στον ντόκο, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ασκείται μόνιμα μεγάλη πίεση σε ένα συγκεκριμένο σημείο και το τσιμέντο να φθείρεται ανοίγοντας τρύπα. Έτσι λοιπόν εδώ και δυο χρόνια, αυτή η τρύπα έγινε τόσο μεγάλη ώστε το υπολιμεναρχείο Σκιάθου έκρινε ότι δεν είναι ασφαλής η προσέγγιση των πλοίων στο
συγκεκριμένο σημείο του λιμανιού. Καλά μέχρι εδώ και προέχει η ασφάλεια. Ίσως όμως δεν κατάλαβαν οι κύριοι-κύριοι υπεύθυνοι τι πρόβλημα υπάρχει; Δεν τους ζητήσαμε να κλείσουν την τρύπα του όζοντος, αλλά την τρύπα του λιμανιού της Σκιάθου! Και για στρέφουμε τα πυρά μας σε σωστές κατευθύνσεις, μιλάμε για τους κυρίους της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου (πλέον Σκιάθου), είχε εκπονήσει μελέτη περίπου 220.000€, την οποία και κληροδότησε και με την οποία προβλέπεται(ο) η επισκευή. Λεφτά όμως δεν υπάρχουν (τι περίεργο)! Έτσι λοιπόν πρόπερσι και πέρυσι παρατηρήθηκαν φαινόμενα και περιστατικά γελοιότητας, με πλοία να περιμένουν μισή και μια ώρα ανοιχτά από τις Πλάκες για να βγει το ένα καράβι και να μπει το άλλο. Αυτό απ’ ότι φαίνεται ούτε φέτος δεν θα διορθωθεί! Ο λόγος είναι ότι ο δράκος με τα σάπια δόντια, φυλάει καλά τη φωλιά του. Δεν έχουν τα λεφτά για την μελέτη που έχει εκπονηθεί, αλλά αρνούνται! να δώσουν λιγότερα (περίπου 80.000€) με τα οποία θα μπορούσε να διορθωθεί έστω μερικώς -αλλά αρκετά για να ξαναλειτουργήσει το λιμάνι. Τι λένε; «Όχι! Απαγορεύεται να κάνουμε άλλη επισκευή από αυτή που έχει εγκριθεί γι’ αυτό δεν σας δίνουμε λιγότερα».
Και συνεχίζουν: «αν θέλετε θα κάνετε επικαιροποίηση, της μελέτης δηλώνοντας (επίσημα) ότι αρκούν λιγότερα από τα προβλεπόμενα, αλλά μετά να τα βάλετε εσείς τα λεφτά. Αυτό απλά λέγεται «κόψτε το λαιμό σας κι εσείς και το λιμάνι σας». Από πού να τα βάλουμε εμείς (εννοώντας το Λιμενικό Ταμείο Σκιάθου); Αφού είναι νεοσύστατο και η μόνη προίκα του είναι η μελέτη. Δεν θα απαντήσω βεβαίως σ’ αυτά που όλοι εμείς θεωρούμε αυτονόητα και προσπαθεί κάποιος να τα μετατρέψει σε υψηλές έννοιες, με μόνο σκοπό να καλύψει την αδυναμία του.
«Έχει δηλητηριώδες (θανατηφόρο) σάλιο που περιέχει περισσότερα από 50 διαφορετικά είδη βακτηριδίων. Επτά από αυτά είναι θανατηφόρα. Δεν μπορεί να τρέξει γρήγορα, έτσι αυτό που κάνει είναι να φτύνει το δηλητηριώδες σάλιο προς την πιθανή λεία, συνήθως όταν αυτή είναι παγιδευμένη. Όταν το θήραμα βγαίνει έξω, θα περπατήσει πάνω από το σάλιο, που σιγά-σιγά θα το αποσυνθέσει, ώσπου να υποκύψει σε εκτεταμένες μολύνσεις. Απλά περιμένει το θάνατο του θηράματος αντί να σπαταλά ενέργεια κυνηγώντας το».
Όσοι στο παραπάνω κείμενο αποτύπωσαν την Ελληνική Γραφειοκρατία έχουν απλά νοσηρό νου. Αυτό που διαβάσατε είναι η περιγραφή της εγκυκλοπαίδειας Wikipedia για τον Βαράνο-Δράκο του Κόμοντο (Varanus Comodoensis) που ζει στην Ινδονησία.
e-mail απο Λευτέρης Βιολέττας
No comments:
Post a Comment