Σύγχρονες υποδομές, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται υδατοδρόμιο και παρεμβάσεις προκειμένου να καταστεί υπήνεμο το λιμάνι της Σκοπέλου, εντάσσονται στις προτάσεις των μελετητών, που παρουσιάστηκαν προχθές, ενώπιον της τοπικής κοινωνίας. Η βασική φιλοσοφία και οι προτάσεις που περιλαμβάνονται στο μάστερ πλαν του λιμανιού της Σκοπέλου, αποτέλεσαν το επίκεντρο της ανοιχτής ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε προχθές, στο Ξενία της Σκοπέλου, παρουσία των μελετητών, των αιρετών, εκπροσώπων φορέων αλλά και αρκετών κατοίκων του νησιού.
Σύμφωνα με τις επιμέρους ενότητες που συγκροτούν το μάστερ πλαν της Σκοπέλου, προτείνεται κατ’ αρχήν η επέκταση κατά 50 μέτρα και ταυτόχρονα η ενίσχυση του προσήνεμου μόλου, σε συγκεκριμένο σημείο, με τσιμεντένια μπλοκς, προκειμένου να καταστεί πιο στέρεος, και να υπάρχει μεγαλύτερο ανάχωμα κόντρα στον κυματισμό.
Παράλληλα προβλέπεται η τοποθέτηση πλωτής εξέδρας για τη διαμόρφωση της μαρίνας. Επίσης προτείνεται η δημιουργία ενός μικρότερου μόλου που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως χώρος προσέγγισης για τα υδροπλάνα είτε ως χώρος «φιλοξενίας» μικρών σκαφών, προκειμένου να μεγαλώσει η χωρητικότητα του λιμανιού.
Σε επίπεδο υποδομών, προβλέπεται η δημιουργία κτισμάτων στη χερσαία ζώνη λιμένος, τα οποία θα προορίζονται είτε για την πώληση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είτε ως μικρά καταστήματα με εμπορική χρήση, είτε για διάφορες ακόμη χρήσεις, οι οποίες θα προσδιοριστούν μελλοντικά από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Σκοπέλου. Παράλληλα, προτείνεται κάτω από την Παναγίτσα του Πύργου και πολύ κοντά στο Δημαρχείο, η κατασκευή αμφιθεατρικού χώρου, όπου θα πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις, με φόντο το γαλάζιο της θάλασσας. Σε γενικές γραμμές, το σύνολο των προτάσεων χαρακτηρίζονται «ρεαλιστικές», τόσο από πλευράς κατασκευής, όσο και από πλευράς κόστους, ενώ επισημάνθηκε ότι εναρμονίζονται πλήρως με τον περιβάλλοντα χώρο.
Αναφερόμενος στην παρουσίαση του μάστερ πλαν του λιμανιού της Σκοπέλου, ο Δήμαρχος του νησιού, Γιώργος Μιχελής, υπογράμμισε ότι: «δεν έχει καταρτιστεί ακόμη ο προϋπολογισμός, διότι η παρουσίαση έγινε σε επίπεδο ανοιχτής διαβούλευσης, προκειμένου να καταθέσει ο κάθε ενδιαφερόμενος τις απόψεις του. Οι παρατηρήσεις έχουν ληφθεί υπόψη, και θα συνυπολογιστούν στη διαδικασία εκπόνησης της τελικής μελέτης».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι κατατέθηκαν και εναλλακτικές προτάσεις από τη μελετητική ομάδα για το υδατοδρόμιο, τις υποδομές για τα σκάφη που προσεγγίζουν το νησί και όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες που συγκροτούν την έννοια μιας μαρίνας σύγχρονων προδιαγραφών.
«Φαίνεται ότι αυτό το προσχέδιο απεικονίζει με ρεαλισμό τις ανάγκες που έχει η Σκόπελος, και ευθυγραμμίζεται με την πάγια θέση μας ότι πρέπει να αποφύγουμε τις μεγαλεπίβολες προτάσεις, για τις οποίες είναι φύσει αδύνατο να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση κυρίως σε τόσο δύσκολες εποχές», αναφέρει ο κ. Μιχελής. Σε εύλογο χρονικό διάστημα εκτιμάται ότι θα εκπονηθεί το τελικό σχέδιο του μάστερ πλαν, το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Σκοπέλου, στη συνέχεια θα τεθεί υπόψη των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών και κατόπιν θα ακολουθήσει την άγουσα προς τα αρμόδια Υπουργεία, Εμπορικής Ναυτιλίας και Πολιτισμού, για τα περαιτέρω. Η απαιτούμενη διαδικασία έως την εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι αρκετά χρονοβόρα και γι’ αυτό το λόγο εκτιμάται ότι επιβάλλεται εκ των πραγμάτων η ρεαλιστική αποτύπωση των αναγκών του νησιού, το οποίο είναι διαχρονικά συνδεδεμένο με τη βασική του πύλη εισόδου, το λιμάνι.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Σύμφωνα με τις επιμέρους ενότητες που συγκροτούν το μάστερ πλαν της Σκοπέλου, προτείνεται κατ’ αρχήν η επέκταση κατά 50 μέτρα και ταυτόχρονα η ενίσχυση του προσήνεμου μόλου, σε συγκεκριμένο σημείο, με τσιμεντένια μπλοκς, προκειμένου να καταστεί πιο στέρεος, και να υπάρχει μεγαλύτερο ανάχωμα κόντρα στον κυματισμό.
Παράλληλα προβλέπεται η τοποθέτηση πλωτής εξέδρας για τη διαμόρφωση της μαρίνας. Επίσης προτείνεται η δημιουργία ενός μικρότερου μόλου που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως χώρος προσέγγισης για τα υδροπλάνα είτε ως χώρος «φιλοξενίας» μικρών σκαφών, προκειμένου να μεγαλώσει η χωρητικότητα του λιμανιού.
Σε επίπεδο υποδομών, προβλέπεται η δημιουργία κτισμάτων στη χερσαία ζώνη λιμένος, τα οποία θα προορίζονται είτε για την πώληση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είτε ως μικρά καταστήματα με εμπορική χρήση, είτε για διάφορες ακόμη χρήσεις, οι οποίες θα προσδιοριστούν μελλοντικά από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Σκοπέλου. Παράλληλα, προτείνεται κάτω από την Παναγίτσα του Πύργου και πολύ κοντά στο Δημαρχείο, η κατασκευή αμφιθεατρικού χώρου, όπου θα πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις, με φόντο το γαλάζιο της θάλασσας. Σε γενικές γραμμές, το σύνολο των προτάσεων χαρακτηρίζονται «ρεαλιστικές», τόσο από πλευράς κατασκευής, όσο και από πλευράς κόστους, ενώ επισημάνθηκε ότι εναρμονίζονται πλήρως με τον περιβάλλοντα χώρο.
Αναφερόμενος στην παρουσίαση του μάστερ πλαν του λιμανιού της Σκοπέλου, ο Δήμαρχος του νησιού, Γιώργος Μιχελής, υπογράμμισε ότι: «δεν έχει καταρτιστεί ακόμη ο προϋπολογισμός, διότι η παρουσίαση έγινε σε επίπεδο ανοιχτής διαβούλευσης, προκειμένου να καταθέσει ο κάθε ενδιαφερόμενος τις απόψεις του. Οι παρατηρήσεις έχουν ληφθεί υπόψη, και θα συνυπολογιστούν στη διαδικασία εκπόνησης της τελικής μελέτης».
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι κατατέθηκαν και εναλλακτικές προτάσεις από τη μελετητική ομάδα για το υδατοδρόμιο, τις υποδομές για τα σκάφη που προσεγγίζουν το νησί και όλες τις επιμέρους λεπτομέρειες που συγκροτούν την έννοια μιας μαρίνας σύγχρονων προδιαγραφών.
«Φαίνεται ότι αυτό το προσχέδιο απεικονίζει με ρεαλισμό τις ανάγκες που έχει η Σκόπελος, και ευθυγραμμίζεται με την πάγια θέση μας ότι πρέπει να αποφύγουμε τις μεγαλεπίβολες προτάσεις, για τις οποίες είναι φύσει αδύνατο να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση κυρίως σε τόσο δύσκολες εποχές», αναφέρει ο κ. Μιχελής. Σε εύλογο χρονικό διάστημα εκτιμάται ότι θα εκπονηθεί το τελικό σχέδιο του μάστερ πλαν, το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο της Σκοπέλου, στη συνέχεια θα τεθεί υπόψη των αρμόδιων τεχνικών υπηρεσιών και κατόπιν θα ακολουθήσει την άγουσα προς τα αρμόδια Υπουργεία, Εμπορικής Ναυτιλίας και Πολιτισμού, για τα περαιτέρω. Η απαιτούμενη διαδικασία έως την εξασφάλιση της χρηματοδότησης είναι αρκετά χρονοβόρα και γι’ αυτό το λόγο εκτιμάται ότι επιβάλλεται εκ των πραγμάτων η ρεαλιστική αποτύπωση των αναγκών του νησιού, το οποίο είναι διαχρονικά συνδεδεμένο με τη βασική του πύλη εισόδου, το λιμάνι.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
No comments:
Post a Comment