Sunday, April 13, 2014

Η condor στη Σκιάθο !!!


Οι νέες αερομαχίες των tour operators στην Ελλάδα - Ποιοι προορισμοί κερδίζουν


Οι «αερομαχίες» των γερμανικών tour operators και η μετάλλαξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Οι κινήσεις της Ryanair, η αντεπίθεση των TUI και Thomas Cook. Ποιες περιοχές επωφελούνται από τα νέα δεδομένα.
«Εναέρια» κέρδη που μεταφράζονται σε περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις προκύπτουν για τον ελληνικό τουρισμό από τη μάχη των μεριδίων της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής αγοράς που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Στις κινήσεις σκακιέρας πρωταγωνιστούν οι δύο μεγαλύτεροι ευρωπαϊκοί tour operators TUI και Thomas Cook, αμφότεροι γερμανικών συμφερόντων. Το ρόλο του ελεύθερου «παίκτη» που διεμβολίζει την αγορά από... αέρος επιχειρεί, ταυτόχρονα, να παίξει η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair.
Στην περίοδο που διανύουμε, η «παρτίδα» των μεριδίων αγοράς παίζεται κυριολεκτικά στον...αέρα. Εκεί έχουν αποφασίσει να ρίξουν το βάρος τους οι βασικοί «παίκτες».
Η απόφαση της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους της Ευρώπης, της ιρλανδικής Ryanair, να υιοθετήσει στοιχεία και πρακτικές των «παραδοσιακών» αερομεταφορέων προκειμένου να διεκδικήσει μερίδια στην αγορά πακέτων διακοπών και επιχειρηματικών ταξιδιών, πυροδότησε την αντιπαράθεση. Και πως θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού μπήκε στα χωράφια των μεγάλων γερμανών τουρ οπερέιτορ, οι οποίοι έσπευσαν να υπερασπιστούν τα κεκτημένα και τη θέση τους στην αγορά.
Πρώτος κινήθηκε ο ισχυρότερος παίκτης της ευρωπαϊκής ταξιδιωτικής αγοράς, γερμανικός τουρ οπερέιτορ TUI, που αποφάσισε να ενοποιήσει τις διαδικασίες διοίκησης και εμπορικής εκμετάλλευσης του αεροπορικού του κλάδου.
Η απάντηση ήρθε στα...γερμανικά από τον δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς, τον Thomas Cook, επίσης γερμανικών συμφερόντων. Μέχρι σήμερα ο όμιλος διέθετε τρεις διαφορετικές αεροπορικές εταιρείες. Οι δύο από αυτές ήταν αποκλειστικά εταιρείες τσάρτερ και μόνο η Condor (με στόλο 39 αεροπλάνων) είχε τα χαρακτηριστικά ενός αερομεταφορέα «κλασσικού τύπου» με δυνατότητα να δέχεται κρατήσεις μέσω κεντρικών συστημάτων (GDS).
Η νέα στρατηγική του Thomas Cook προβλέπει οι τρεις ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρείες του ομίλου, Thomas Cook Belgium, Thomas Cook Scandinavia και Condor συγχωνεύονται υπό την εταιρική ομπρέλα της Condor προκειμένου να αποτελέσουν ένα ενιαίο αεροπορικό σχήμα με το εμπορικό όνομα «Sunny Heart» (ηλιόλουστη καρδιά) και στόλο 87 αεροσκαφών.
Σε κινήσεις ενίσχυσης της θέσης της στην εγχώρια αγορά προχώρησε και η easyjet, η οποία ανακοίνωσε ότι φέτος θα έχει εννέα περισσότερα δρομολόγια από και προς την Ελλάδα.
Από την πλευρά της, η Aegean ήδη έχει προσαρμόσει τη στρατηγική της στις εξελίξεις και με νέα τιμολογιακή πολιτική έχει καταφέρει να αυξήσει το Γενάρη κατά 12% την συνολική επιβατική της κίνηση.
Ο ελληνικός τουρισμός κεφαλαιοποιεί τα αποτελέσματα της αντιπαράθεσης των ταξιδιωτικών «δεινόσαυρων» της Ευρώπης μέσω της σημαντικής αύξησης των αεροπορικών συνδέσεων και των διαθέσιμων θέσεων.
Ήδη, η Condor θα συνδέσει και φέτος τη γερμανική αγορά με οκτώ ελληνικούς προορισμούς: Χανιά, Ηράκλειο, Κέρκυρα, Κως, Μύκονος, Πρέβεζα, Σαντορίνη, Σκιάθος. Το φετινό καλοκαίρι η Condor θα προσθέσει μόνο δύο νέους προορισμούς στο δίκτυό της. Έναν στις ΗΠΑ (Μινεάπολη) κι έναν στην Ελλάδα.

«And the winner is»... Καλαμάτα!

Η Καλαμάτα θα συνδέεται το καλοκαίρι με πέντε πόλεις της Γερμανίας, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό προς τη Μεσσηνία.
Σ'αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς το μεγάλο αριθμό θέσεων με σημαντικές εκπτώσεις που θέλει να ρίξει στην ελληνική αγορά η ιρλανδική Ryanair επιδιώκοντας να αποκτήσει τον έλεγχό της την επόμενη τριετία, σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρός της O' Leary.
Ως γνωστόν, η ιρλανδική εταιρεία εγκαινιάζει από 1η Απριλίου δρομολόγια από Αθήνα με δέκα καθημερινές πτήσεις προς Θεσ/νίκη, τέσσερις προς Χανιά και από δύο προς Ρόδο, Λονδίνο, Μιλάνο και Πάφο.
www.euro2day.gr

No comments:

Post a Comment