Monday, February 2, 2015

Μια επιτυχημένη facebook σελίδα για την τουριστική προβολή της Πάργας

Τα κοινωνικά μέσα μπορούν να αποτελέσουν ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό εργαλείο για την προβολή των τουριστικών προορισμών.
Συγκεκριμένα, τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης προσφέρουν τη δυνατότητα στους οργανισμούς τουριστικής προβολής, να προσεγγίσουν τον κοινό στόχο τους με μεγάλη ακρίβεια και να αλληλεπιδράσουν μαζί του με δημιουργικούς τρόπους, επιτυγχάνοντας τους στόχους τους στο Μάρκετινγκ.
Το φαινόμενο της οργανωμένης προβολής των τουριστικών προορισμών μέσω των Social Media, έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια σε αρκετές χώρες τους Εξωτερικού (π.χ. Αυστραλία, Αμερική) και τα τελευταία χρόνια εφαρμόζεται έντονα και στην Ελλάδα. Εκτός όμως από τις οργανωμένες προσπάθειες προβολής των τουριστικών προορισμών υπάρχουν και κάποιες προσωπικές πρωτοβουλίες των πολιτών για την προβολή του τόπου τους μέσω των Social Media. Ένα σχετικό παράδειγμα αποτελεί η πρωτοβουλία του Χρήστου Ντίτοραγια την προβολή της Πάργας.
O διαχειριστής της σελίδας, δημιούργησε πριν από λίγα χρόνια την εν λόγω σελίδα στοFacebook, για την προβολή της Πάργας και την ενίσχυση του Brand Name της. Η σελίδα φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν κόμβο συνάντησης για όλους τους ανθρώπους που αγαπούν την Πάργα και την έχουν επισκεφθεί ή επιθυμούν να την επισκεφθούν στο μέλλον!
Μέχρι τα τέλη του Ιανουαρίου του 2015 στη σελίδα είχαν συγκεντρωθεί περίπου 16.600 μέλη από όλον τον κόσμο. Με συντονισμένες και συστηματικές ενέργειες το περιεχόμενο της σελίδας προσεγγίζει κάθε εβδομάδα δεκάδες χιλιάδες άτομα. Ωστόσο, ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της σελίδας είναι το εξαιρετικά υψηλό "engagement" των μελών της, δηλαδή η αλληλεπίδραση τους με το περιεχόμενο (σχόλια, like, κοινοποιήσεις, clicks). Η συγκεκριμένη σελίδα είναι από τις πρώτες σελίδες στο Facebook στην Ελλάδα, η οποία στηρίζεται στο Engagement Rate (βαθμός συμμετοχής μελών) και πιθανότατα η πρώτη από όλες τις σελίδες Τουριστικών προορισμών. Αρκετές από τις φωτογραφίες που κοινοποιούνται ξεπερνούν τα 1000 likes και η απήχηση τους τα 15.000 άτομα.
Παρότι, η σελίδα λειτουργεί ουσιαστικά με μηδενικό budget και χωρίς καμία θεσμική υποστήριξη, έχει επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα από άλλες σελίδες τουριστικών προορισμών, οι οποίες λειτουργούν σε ένα οργανωμένο πλαίσιο προβολής, με budget, ομάδα μάρκετινγκ και θεσμική υποστήριξη.
Αξίζει να αναφερθεί, ότι έχουν ήδη γίνει αναφορές στη σελίδα ως παράδειγμα άριστης πρακτικής μάρκετινγκ τουριστικού προορισμού μέσω των Social Media, σε παρουσιάσεις που έχουν λάβει χώρα στο πλαίσιο σημαντικών εκδηλώσεων και ημερίδων που (π.χ. Horeca, OpenTourism, ημερίδα για την Τουριστική Ανάπτυξη στη Ρόδο το 2014).
H βασική στρατηγική που εφαρμόζεται στη σελίδα είναι η κοινοποίηση φωτογραφιών και βίντεο που αφορούν την Πάργα. Οι φωτογραφίες αυτές είναι «κανονικές» φωτογραφίες της Πάργας και φωτογραφίες μέσω της εφαρμογής Instaplace. Επίσης, κοινοποιούνται φωτογραφίες, οι οποίες περιέχουν διάφορα κείμενα για την Πάργα (π.χ "Beautiful Parga"). Επιπροσθέτως, έχει δημιουργηθεί ένα Album στο οποίο ανεβαίνουν οι καλύτερες φωτογραφίες των μελών της σελίδας της Πάργας.
Η στρατηγική του περιεχόμενου έχει ως θεμελιώδη στόχο την προβολή των θέλγητρων της Πάργας και την άρτια ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος αυτής. Για αυτόν τον λόγο, προβάλλεται ένα ολοκληρωμένο φάσμα των εμπειριών που προσφέρει η Πάργα στους επισκέπτες της.
Η σελίδα έχει επιφέρει διάφορα οφέλη στην Πάργα, όπως για παράδειγμα τα εξής:
  • Ενίσχυση του Brand Image της Πάργας και ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας αυτής.
  • Ενίσχυση της WOM επικοινωνίας και δημιουργία θορύβου.
  • Καλλιέργεια μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους καταναλωτές που έχουν επισκεφθεί την Πάργα, όπως και με αυτούς που επιθυμούν να την επισκεφθούν.
  • Ενίσχυση της εμπειρίας των καταναλωτών με την Πάργα.
  • Συγκέντρωση στην κοινότητα των υποστηρικτών της Πάργας (advocates),όπως και των πιστών της Τουριστών.
Καταληκτικά, όλα τα παραπάνω δείχνουν τις σημαντικές δυνατότητες που έχει το ελληνικό κράτος, για την αποτελεσματικότερη προβολή του τουριστικού προϊόντος, καθώς διαθέτει ένα από τα πιο αξιόλογα και ομορφότερα τουριστικά προϊόντα του κόσμου. Με στρατηγικά σχεδιασμένες κινήσεις σε επίπεδο προβολής μπορεί να ενισχυθεί περεταίρω, αυξάνοντας τον αριθμό των τουριστών στην Ελλάδα.
Πηγή: http://www.epixeiro.gr/

No comments:

Post a Comment