Το «πράσινο φως» για να ξεκινήσουν άμεσα οι συζητήσεις ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και την κοινοπραξία της Fraport για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ αυτών και της Σκιάθου, με στόχο τη μεγιστοποίηση του δημόσιου συμφέροντος και την ενδεχόμενη αύξηση του ποσοστού του Δημοσίου στο κοινοπρακτικό σχήμα παραχώρησης, δόθηκε χθες σε ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη με τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας της Fraport, συμφερόντων του γερμανικού Δημοσίου και της Slentel του Ομίλου Κοπελούζου, για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Βάσει κυβερνητικών πηγών, στόχος είναι να υπάρξει το συντομότερο δυνατόν μία καταρχήν συμφωνία, λόγω και του πιεστικού χρονοδιαγράμματος, που συνδέεται και με τη διαπραγμάτευση για τη νέα συμφωνία με τους δανειστές της χώρας.
Βάσει κυβερνητικών πηγών, στόχος είναι να υπάρξει το συντομότερο δυνατόν μία καταρχήν συμφωνία, λόγω και του πιεστικού χρονοδιαγράμματος, που συνδέεται και με τη διαπραγμάτευση για τη νέα συμφωνία με τους δανειστές της χώρας.
Το ελληνικό Δημόσιο, όπως έγραψε η «Ν» τη Δευτέρα, στη διαπραγμάτευση που ξεκινά θέτει πλέον δύο ελάχιστα απαιτούμενα. Αφενός, τη μείωση του χρόνου παραχώρησης, που -σύμφωνα με την αρχική πρόβλεψη- είναι 40 έτη με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια, με την ελληνική πλευρά να επιθυμεί μια περίοδο 25-30 ετών. Αφετέρου, τη διασφάλιση της συμμετοχής του ελληνικού Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του σχήματος παραχώρησης.
Αυτό, όπως σημειώνουν καλά πληροφορημένες πηγές, μπορεί να γίνει όχι απαραίτητα με τη συμμετοχή του υπουργείου Οικονομικών, αλλά μέσω της συμμετοχής στο επενδυτικό σχήμα της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Επιπλέον, η πλευρά της κυβέρνησης εμφανίζεται ανοιχτή στο να διαπραγματευτεί το ποσοστό συμμετοχής, με τις ίδιες πηγές να τονίζουν πως δεν αποκλείεται να ακολουθηθεί η μέθοδος της «χρυσής» μετοχής, η οποία δίνει περισσότερα προνόμια και δυνατότητες (όπως η δυνατότητα άσκησης βέτο) από τις απλές μετοχές.
Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά που κατέθεσε το σχήμα Fraport – Slentel στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την εφάπαξ καταβολή 1,23 δισ. ευρώ, μίσθωμα 1,36 δισ. ευρώ για το σύνολο της παραχώρησης και 6,3 δισ. ευρώ για το Δημόσιο, ως μερίδιο από τα κέρδη.
Παράλληλα, η κοινοπραξία αναλαμβάνει τη δέσμευση να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, εκ των οποίων έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ θα πρέπει να γίνουν εντός τεσσάρων ετών.
Επιπλέον, η πλευρά της κυβέρνησης εμφανίζεται ανοιχτή στο να διαπραγματευτεί το ποσοστό συμμετοχής, με τις ίδιες πηγές να τονίζουν πως δεν αποκλείεται να ακολουθηθεί η μέθοδος της «χρυσής» μετοχής, η οποία δίνει περισσότερα προνόμια και δυνατότητες (όπως η δυνατότητα άσκησης βέτο) από τις απλές μετοχές.
Υπενθυμίζεται ότι η προσφορά που κατέθεσε το σχήμα Fraport – Slentel στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει την εφάπαξ καταβολή 1,23 δισ. ευρώ, μίσθωμα 1,36 δισ. ευρώ για το σύνολο της παραχώρησης και 6,3 δισ. ευρώ για το Δημόσιο, ως μερίδιο από τα κέρδη.
Παράλληλα, η κοινοπραξία αναλαμβάνει τη δέσμευση να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 1,4 δισ. ευρώ για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων, εκ των οποίων έργα ύψους 330 εκατ. ευρώ θα πρέπει να γίνουν εντός τεσσάρων ετών.
Τέλος, στην ίδια σύσκεψη αποφασίστηκε να προχωρήσει η διαδικασία πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πηγή : magnesianews.gr
No comments:
Post a Comment