Monday, December 30, 2013

Τα Ιστορικά καράβια της Σκιάθου !!!



"Η συγκεκριμενη εγγραφη, ειναι αφιερωμενη στον ναυτικο μας πρακτορα στην Γλωσσα Σκοπελου, τον καλο φιλο μας Νικο Τριανταφυλλου"


Αγαπημενοι μας φιλοι και αναγνωστες, ζητω συγγνωμη που "γκετοποιησα" αυτην την εγγραφη, καθως αναφερομαι στην Σκοπελο, το νησι μας, αλλα αυτο δεν σημαινει πως και εσεις δεν ειστε ευπροσδεκτοι! Σημερα θα σας διηγηθω μια... ιστορια περιπου 25 ετων και βαλε, και αφορα τα πλοια τα οποια ειδαμε στο νησι μας, προτου οι μεγαλες εταιρειες Hellenic Seaways, ΜΙΝΟΑΝ, και λοιπες και λοιπες κανουν την εμφανιση τους στο προσκηνιο.
Μιλαμε αυτη τη στιγμη για πλοια τα οποια μεσα τους εχουν την Ιστορια μας. Την Ιστορια των καλοκαιριων μας
Με αυτη την εγγραφη θα ηθελα περισσοτερο να θυμησω στους αγαπημενους φιλους και συνεργατες σε αυτο εδω το blog, Karvelinho και Samuel, Samuel και Karvelinho, μερικα απο τα πλοια που περασαν κατα καιρους απο το νησι μας. Για εμας ειναι οπως ειπα, μια ολοκληρη... Ιστορια, η οποια πιστευω θα σας αρεσει!
Και οποιος Σκοπελιτης την διαβασει, δεν γινεται να μην θυμηθει αυτα τα πλοια! Λιγο εως πολυ, ολοι μας ειχαμε ταξιδεψει με ενα απο αυτα. Πρωτη κινηση λοιπον οταν επιανε το... καλοκαιρακι, ηταν να ριξουμε τηλεφωνο στον πρακτορα και φιλο μας, τον Νικο και να του πουμε "Κλεισε θεση τοτε με το Λημνος. Τρια εισιτηρια και ενα αμαξι"!
Ιδου λοιπον τα πλοια περι των οποιων ο λογος!

Εδω απο δεξια βλεπουμε το Ιστορικοτατο f/b Lemnos. Το Λημνος εκανε δρομολογια στις Βορειες Σποραδες για περιπου 20 χρονια. Ηταν απο οσο θυμαμαι (ας με διορθωσει ο Νικος!) το ταχυτερο της γραμμης, αλλα οχι το μεγαλυτερο! Εκτοτε η τυχη του αγνοειται. Ομως βρηκα αυτην εδω την φωτογραφια που βλεπετε, η οποια ειναι εξω απο την Σκιαθο σε ενα απο τα τελευταια του ταξιδια υπο την ιδιοκτησια της Νomicos Lines. Αργοτερα εγινε CA Ferries μεχρι που να το... χασουμε!

Φιλοι μου, αυτο το πολεμικο πλοιο ενδεχομενως να μην το γνωριζετε. Εγω οταν εμαθα ποιο ηταν επαθα και την πλακα μου!

Δεν ηταν αλλο απο το καλυτερο πλοιο που ειχε περασει απο τις Σποραδες, το ΜΑΚΕΔΩΝ. Το πλοιο αυτο δεν ηταν το ταχυτερο αλλα ηταν το μεγαλυτερο. Μεγαλυτερο κι απο το Λημνος, το ΜΑΚΕΔΩΝ εκανε μια πορεια στις Σποραδες για περιπου 20 χρονια κι αυτο, μεχρι που αρχισε να... μπαταρει προς τα δεξια απο τα πολλα ταξιδια και το... χασαμε απο τις Σποραδες.


Αμα ψαχνεις βρισκεις! Το ΜΑΚΕΔΩΝ βρισκεται ακομα εν ζωη, και μαλιστα εχει αποκτηθει απο την εταιρεια Goutos Lines (η οποια ειχει υπο την ιδιοκτησια της και το F/b ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΙΙ στις Σποραδες) και εκτελει σημερα το δρομολογιο Λαυριο - Κεα!

Τα τεσσερα "χαμενα" καραβια, η μαλλον τα τεσσερα διαλυμενα καραβια της Nomicos Lines, τα οποια δεν υπαρχουν πια... Το ΣΚΙΑΘΟΣ, το ΑΙΓΑΙΑΣ, το ΕΛΛΑΣ ΕΞΠΡΕΣ, ισως να μην τα θυμουνται οι δυο φιλοι και συνεργατες μου. Ωστοσο θα θυμουνται το ΣΚΟΠΕΛΟΣ, το οποιο εκανε δρομολογια καμμια 20αρια χρονια στο νησι!!! Το ΣΚΙΑΘΟΣ δεν ξερω καν τι απεγινε. Τελευταια φορα το θυμαμαι στο λιμανι της Γλωσσας το 1991!. Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ, πηγε για οριστικη διαλυση στον Βολο και δεν υπαρχει πια. Τα αλλα δυο πλοια (μονο το ΑΙΓΑΙΑΣ περασε μονο το καλοκαιρι του 1990 απο τις Σποραδες) δεν γνωριζουμε καν τι απεγιναν!

Ιδου τα τρια πλοια της γραμμης μας, το ΣΚΟΠΕΛΟΣ, το ΛΗΜΝΟΣ και το ΜΑΚΕΔΩΝ στο Λιμανι του Βολου.

Το f/b ΑΝΕΜΟΣ ουδεποτε περασε απο τις Σποραδες. Τουλαχιστον εγω, δεν το θυμαμαι! Παρολα αυτα μας ηταν γνωστο απο τις φωτογραφιες απο το βιβλιαρακι των δρομολογιων!.
Και κλεινουμε με το θρυλικοτερο ΟΛΩΝ! Τον πολυαγαπημενο μας ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ! Αυτο το καραβι πραγματικα ηταν ΜΟΝΑΔΙΚΟ! Οχι γιατι ηταν μεγαλο, η γρηγορο. Απεναντιας, ηταν το πιο αργο της γραμμης, το πιο... θορυβωδες και το πιο μικρο! Η εταιρεια που το ειχε υπο την ιδιοκτησια της ηταν η Goutos Lines, η οποια μαλιστα, μετα απο καμια δεκαρια χρονια δρομολογιων το εβαψε... κοκκινο οπως το ΜΑΚΕΔΩΝ παραπανω!
Τι να πρωτοθυμηθω απο τον ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ! Την στιγμη που το βλεπαμε να ερχεται απο Σκοπελο για να πιασει στο Λουτρακι και εμεις τυχαινε να κανουμε μπανιο, βουταγαμε μεσα και περιμεναμε με θρησκευτικη ευλαβεια το κυμα του να μας... καταβρεξει, ενω οι μαναδες μας και οι γιαγιαδες μας τρεχανε λες και χτυπαγε πολεμικη σειρηνα να μαζεψουν τις πετσετες απο την παραλια για να μην τις παρει το κυμα!
Να θυμηθω πως το παιρναμε χαμπαρι οταν εβγαινε απο τη Σκιαθο; Οχι γιατι το βλεπαμε, αλλα γιατι το ακουγαμε!!! Να θυμηθω πως ειχε κανει κομματια ενα μερος της προβλητας του λιμανιου της Γλωσσας οταν εσκαγε η πορτα στο τσιμεντο;
Και προς μεγαλη μου θλιψη πριν λιγες μερες ανακαλυψα σε ενα forum οτι αυτο το Ιστορικο καραβι, αυτο το αγαπημενο για εμας καραβι, ΒΟΥΛΙΑΞΕ!!!

Αυτο που βλεπετε εδω, αγαπητοι φιλοι, Γλωσσωτες και Σκοπελιτες, δεν ειναι αλλο πλοιο απο τον ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ! Το αγαπημενο αυτο πλοιο της Goutos Lines (καποτε), μετονομαστηκε σε Musteru και βυθιστηκε τον Μαιο του 2008 απο μετατοπιση φορτιου στα ανοιχτα του Porto Mosquito στο Πρασινο Ακρωτηρι!!!!!!
Passenger and cargo ship Musteru goes down in bad weather off Santiago; all on board rescued
 Ευτυχως κανεις δεν επαθε τιποτα! Φωτογραφιες του ομως εγω εχω! Και θυμαμαι και που, οποτε δεσμευομαι να τις αναρτησω εδω για να θυμηθουμε τον ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ οταν αυτος βρισκοταν στις Σποραδες.
Να μαστε καλα να τα θυμομαστε!!!


by Peppinho

Ειλικρινα χθες ξεκινωντας το αφιερωμα για τα καραβια των Σποραδων δεν περιμενα οτι θα ειχε τοσο μεγαλη απηχηση αλλα και οτι θα θυμιζε τοσα πολλα στους Γλωσσωτες και τους Σκοπελιτες, φιλους και φιλες μας. Εφοσον ειδαμε χθες οτι το αφιερωμα, αποφασισα να δωσω και μια συνεχεια σε αυτο, κυριως επειδη ο ναυτικος μας πρακτορας στην Γλωσσα, Νικος Τριανταφυλλου, μου εστειλε χθες αρκετες απο τις... αναμνησεις του, οι οποιες γεμιζαν και μια και δυο εγγραφες ακομα.
Ο Νικος Τριανταφυλλου μοιραζεται λοιπον μαζι μας τις αναμνησεις του, ξεκινωντας πολυ πισω στο παρελθον λεγοντας μας οτι στις Βορειες Σποραδες ταξιδεψαν εκτος απο τα χθεσινα που ειδαμε, τα καραβια Υδρα, Κυκνος, Ρηγας, Πασχαλης, Μιαουλης, Καναρης. Οφειλω να ομολογησω οτι το Κυκνος, το Πασχαλης και το Ρηγας τα γνωριζα και εγω απο την γιαγια μου, που περασε πολλα χρονια στο νησι και τα εζησε καλυτερα. Ομως τα καραβια Υδρα, Μιαουλης και Καναρης, ουδεποτε τα ηξερα. Και η αφορμη δοθηκε απο τον Νικο για να ξεκινησω το ψαξιμο!
Στους... καιρους που εμεις ημασταν απο... 1 εως 16-17 χρονων ειχαμε τα εξης καραβια: "ΛΗΜΝΟΣ", ΜΑΚΕΔΩΝ", "ΣΚΙΑΘΟΣ", "ΣΚΟΠΕΛΟΣ", "ΣΚΥΡΟΣ", "ΑΙΓΕΥΣ" και "ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ".
Ο Νικος μας αναφερει ιστορικες αναμνησεις οι οποιες εχουν επισημανθει με το γαλαζιο χρωμα:
 Ξεκινώντας με το ΄΄ΛΗΜΝΟΣ΄΄ ( τα πρώτα χρόνια που το θυμάμαι και ενώ τα αυτοκίνητα ήταν μικρά σε σχέση με σήμερα , έπαιρνε 80 - 82 Ι.Χ! ) , όντως ήταν το πιο γρήγορο πλοίο της γραμμής. Ερχόμενο απ΄ την γραμμή της Παροναξίας ( βασιλοβάπορο το ονόμαζαν εκεί ) άλλαξε την ροή στις Β. Σποράδες. Ανεβαίνοντας και κάποιες μέρες της εβδομάδος Θεσ/νίκη έδωσε άλλο αέρα και πνοή στα νησιά μας.
LEMNOS 24 July 1977
Το ΛΗΜΝΟΣ το 1977!

Μετά την δημιουργία του κολοσσού M.F.D του αήμνειστου Π. Σφηνιά , περνά μετέπειτα στα χέρια της C Link Ferries και μετονομάζεται σε ΄΄ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ΄΄ , εκτελώντας ενδοκυκλαδικά άγονα δρομολόγια. Έπειτα περνά στα χέρια της NEL LINES , συνεχίζοντας τα δρομολόγια αυτά , νομίζω έως και σήμερα.
Panagia Tinou @ syros 060506

Οι φωτογραφιες που βρηκα στο Internet, επιβεβαιωνουν πανηγυρικα (οχι οτι αμφεβαλλα!) τον Νικο! Ιδου λοιπον επανω το πρωην ΛΗΜΝΟΣ μας, να εχει γινει ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ στην C Link Ferries, και μετα στην NEL LINES.
Συνεχιζοντας τις αναφορες του ο Νικος, ερχεται να μας πει για το ΣΚΟΠΕΛΟΣ:
Το ΄΄ΣΚΟΠΕΛΟΣ΄΄ ( ΄δυνατότητα 125 - 130 Ι.Χ κατεβάζοντας και πατάρια ) , μετά το πέρασμά του απ΄ τις Σποράδες και το Βορ. Αιγαίο , φεύγει απ΄ τη γραμμή γύρω στο 1996 και το 2000 θα πουληθεί σε μια εταιρεία που θα το δρομολογήσει στην γραμμή Ιταλία - Αλβανία . Μετά απο χρόνια θα γυρίσει Ελλάδα για να παροπλιστεί στο μώλο της Δ.Ε.Η.
Σε αυτα να προσθεσω και εγω οτι... ψαχνοντας βρισκεις! Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ πριν παρει το ονομα του και ερθει στην Ελλαδα κατασκευαστηκε στην Νορβηγια το 1965, και ειχε το ονομα GOTLANDIA. Η παρακατω φωτογραφια επιβεβαιωνει την αναζητηση μου:

Το "GOTLANDIA" υπο Σουηδικη σημαια, γυρω στα 1980 πριν ερθει στην Ελλαδα για λογαριασμο της Nomicos Lines.
skopelos.png
Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ ετσι οπως το ειχα απαθανατισει εγω μεσα στο λιμανι της Γλωσσας το καλοκαιρι του 1996. Ενω το εβλεπα παρατημενο στο λιμανι του Βολου απο το 1999 και μετα, ο Νικος μου επιβεβαιωσε τις πληροφοριες που ειχα στο μεταξυ συλλεξει για την τυχη του. Για αυτο και εγω εψαξα και βρηκα τις κατωθι φωτογραφιες.

Αυτο το μεγαλο καραβι που βλεπετε ειναι το ΣΚΟΠΕΛΟΣ σημερα, στον Μωλο της Δ.Ε.Η. στο Κερατσινι. Διακρινεται ευκολα η ονομασια ΑLKYON, καθοτι με την πωληση του μετονομαστηκε, ενω ακριβως πανω απο το ονομα ALKYON μπορει κανεις να διακρινει ευκολα το περιγραμμα των γραμματων της πρωην ονομασιας του "skopelos".

Aυτη εδω η φωτογραφια εχει παρθει στο Πριντεζι της Ιταλιας, οταν ακομα το Σκοπελος εκανε δρομολογια!
Alkyon
Το "πρωην" ΣΚΟΠΕΛΟΣ, ανεγραφε στο πισω μερος την διαδρομη του, ΠΡΙΝΤΕΖΙ - ΔΥΡΡΑΧΙΟ. Η φωτογραφια ειναι απο τον Ιουνιο του 2011!!!
ALKYON
Δεν προκαλει απορια γιατι σημερα το εχουν πλευρισμενο στο FORMO DURRES!
Αφου κλεισαμε την αναφορα μας στο ΣΚΟΠΕΛΟΣ, παμε να δουμε οσα μας ειπε ο Νικος για το "ΑΙΓΕΥΣ".

Ξεκινωντας αξιζει να παραθεσω αυτην την φωτογραφια του 1981 στο λιμανι του Αη Στρατη, το 1981, που βρισκεται στο βιβλιο "Η Ιστορια της Νησου του Αγιου Ευστρατιου".
Το ΄΄ΑΙΓΕΥΣ΄΄( περίπου στα 35 Ι.Χ και με ένα μικρό παταράκι κάτω εσωτερικά ) θα φάει με το κουτάλι τις θάλασσες του Βορ. Αιγαίου κι αυτό , εξυπηρετώντας παράλληλα και τις Βορ. Σποράδες.

(εδω βλεπετε το ΑΙΓΕΥΣ εισερχομενο στο λιμανι της Σκοπελου)

(Εδω το βλεπετε μεσα στο λιμανι της Αλοννησου, υπο την σημαια της Νοmicos Lines)
Κάπου το 1990 φεύγει και θα το δούνε στις γραμμές του Ιονίου , μετέπειτα απο Αλεξανδρούπολη ως Καστελόριζο εν έτει 1995 - 98 και μετέπειτα στη γραμμή Ραφήνα - Μαρμάρι , πότε ως ΄΄ΖΕΦΥΡΟΣ΄΄ , πότε ως ΄΄ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ΄΄ και τέλος ως ΄΄ ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ΄΄ παροπλισμένο κι αυτό στο μώλο Δ.Ε.Η δίπλα στο Σκοπελάκι!
Εμεις αναζητησαμε φωτογραφιες απο το "ΑΙΓΕΥΣ" και βρηκαμε μια φωτογραφια του ως "ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ".
Σύρος Εξπρές
Και οι φωτογραφιες του σημερα...


Ως ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ, παροπλισμενο στο Κερατσινι διπλα στο ΣΚΟΠΕΛΟΣ. Μαζι τοτε στις Σποραδες μαζι και τωρα στα στερνα τους!
Μετα το "ΑΙΓΕΥΣ", ο Νικος μας ανεφερε τις αναμνησεις του απο το "ΣΚΥΡΟΣ" που ειχαμε στο νησι γυρω στα 1990.
Το ΄΄ΣΚΥΡΟΣ΄΄ φεύγοντας κι αυτό απ΄ τα νησιά μας το 1990 , έχοντας φέρει την επανάσταση πριν στη γραμμή με τη μεγάλη για τότε διαθεσιμότητά του στα αυτοκίνητα ( 26 με 28 τον αριθμό!!) περνάει στα χέρια του Μηνιωτή και μετονομάζεται σε ΄΄ΧΙΟΝΗ΄΄ , κάνοντας δρομολόγια Χίο - Σάμο - Ικαρία - Φούρνοι , όπου το έτος 1991 θα το δω στο Πυθαγόρειο κι ενώ ήμουν φαντάρος!! Στα πρώτα χρόνια του 2000 θα το παροπλίσουν σε μια μαρίνα της Χίου ως και σήμερα όπου και σαπίζει!
Εφαγα πανω απο μια ωρα για να εντοπισω το εν λογω πλοιο σε καποιο site στο Ιντερνετ και φυσικα δεν μπορεσα να το βρω ως "ΣΚΥΡΟΣ". Ομως βρηκα μια φωτογραφια η οποια μας επαληθευει και παλι τα λογια του Νικου, οτι το πλοιο βρισκεται σε μια μαρινα της Χιου και εμφανως σαπιζει...

Το πρωην "ΣΚΥΡΟΣ" που εγινε "ΧΙΟΝΗ" και μετα εγινε... σκουρια!
CHIONI
CHIONI
Ακομα δυο φωτογραφιες απο το "ΧΙΟΝΗ" πρωην ΣΚΥΡΟΣ. Αν δεν το διαλυσουν θα διαλυθει μονο του!
Ο Νικος στην εξαιρετικη ιστορικη αναδρομη του, μας αναφερει για το ΘΗΡΑ, που ειχε υπηρετησει την γραμμη των Βορειων Σποραδων και ως "ΠΑΣΧΑΛΗΣ".
Το ΄΄ΘΗΡΑ΄΄ , μικρό ( 4 ΙΧ ) αλλά γρήγορο , θα φύγει απ΄ τις Σποράδες γύρω στο 1986, θα πουληθεί σε μια εταιρεία στη Σάμο και θα μετονομαστεί σε ΄΄ΗΡΑ΄΄ , όπου θα το δω κι αυτό στο Πυθαγόρειο να εκτελεί δρομολόγια ίσως σαν τουριστικό κάπου στις γύρω περιοχές. Το 2001 θα γίνει κι αυτό , παλιοσίδερα!
Hera
Εδω το ΗΡΑ στην Δηλο το 1999.
ΗERA
Το "ΠΑΣΧΑΛΗΣ" που μετονομαστηκε σε ΗΡΑ στην Μυκονο.

Για το ΘΗΡΑ μπορεσαμε να βρουμε και αυτο το βιντεο και μετα απο πολυ ψαξιμο στο Ιντερνετ. Σε αυτο φαινεται το ΘΗΡΑ μονο απο μεσα λιγο πριν την οριστικη του διαλυση.
Paschalis II - Thera - Hera
Πριν το τελευταιο... αντιο.
Και τωρα ο Νικος ερχεται να μας πει για τον θρυλικο στις γραμμες μας ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ!
Για το ΄΄΄ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ΄΄ ( περίπου στα 50 Ι.Χ ) , είναι έτσι όπως το περιγράψαμε στην προηγούμενη εγγραφή. Μετά απ΄ τις Σποράδες , έφυγε και πήρε το όνομα ΄΄ΑΛΚΗΣΤΙΣ΄΄ κάνοντας κάπου ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Σε αυτο το σημειο να τονισουμε οτι στην Σκοπελο ειχαμε το ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ Ι και το ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ ΙΙ. Ο Νικος μας εκανε λογο για το Παπαδιαμαντης Ι το οποιο μετονομαστηκε σε ΑΛΚΗΣΤΙΣ.
Kastriani Keas
Και απο δω και κατω βλεπουμε τον ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΙΙ, ο οποιος και βουλιαξε!!!

Ερυθρολευκος, επιβλητικος, αλλα και πολυ αργος, ο ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ βρισκεται στο λιμανι της Σκιαθου οπου γεννηθηκε ο συγγραφεας, Αλεξανδρος Παπαδιαμαντης, απο τον οποιο πηρε το ονομα του. Επισης να προσθεσω οτι το πλοιο κυκλοφορησε στις Κυκλαδες και ως "ΠΑΝΑΓΙΑ ΨΑΡΙΑΝΗ". Στην κατω φωτογραφια το βλεπουμε στην Χιο το 2004!

Και εδω ως Παναγια Ψαριανη

Στην φωτογραφια εδω που βλεπουμε, ο "πρωην" Παπαδιαμαντης, βρισκεται στην μεγαλη Δεξαμενη Βασιλειαδη στον Πειραια, τον Οκτωβριο του 2005!
Panagia Psariani
Παροπλισμενος στον Μωλο στο Κερατσινι.

Βαμμενος μπλε πια, ο Παπαδιαμαντης ετοιμος να αναχωρησει απο τον Πειραια για το Πρασινο Ακρωτηρι με την σημαια πισω και τα διακριτικα της C-Link, πλεον σαν MUSTERU. Eκει εφτασε η χαρη του, οπου και βουλιαξε το 2008 λογω μετατοπισης φορτιου, χωρις να υπαρξουν θυματα.
papmac.png
Σε αυτες τις φωτογραφιες που ειχα τραβηξει εγω το 1996 βλεπουμε πανω τον Παπαδιαμαντη να μπαινει στο λιμανι της Γλωσσας και κατω το ΜΑΚΕΔΩΝ, για το οποιο θα πουμε αμεσως τωρα.
Το ΄΄ΜΑΚΕΔΩΝ΄΄ όντως πολεμικό πλοίο , είναι αδελφό του ΄΄ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ΄΄ που βούλιαξε πριν πολλά πολλά χρόνια στα ελλαδικά ύδατα!
Chryssi Ammos II 001
chrissi ammos 1
(και να το ως Χρυση Αμμος το 1982 στην Ραφηνα!)
 Έρχεται στις Σποράδες με μεγάλη κι αυτό χωρητικότητα ( 140 Ι.Χ περίπου ) , αλλάζει πλώρη μετά από λίγα χρόνια και παίρνει ταχύτητα ιδανική για την εποχή! Έπειτα απ΄ την απορρόφηση της M.F.D θα αλλάξει χέρια μετά απο λίγο και θα έρθει στην κατοχή της GOUTOS LINES , ταξιδεύοντας ως και σήμερα στη γραμμή Μαρμάρι - Κάρυστος - Τζιά κ.λ.π.
Macedon
Το ΜΑΚΕΔΩΝ σημερα.
Ο Νικος κλεινει τις αναμνησεις του με το ΣΚΙΑΘΟΣ.
To ΄΄ΣΚΙΑΘΟΣ΄΄ με χωρητικότητα στα 40 - 45 Ι.Χ. περίπου , θα εξυπηρετήσει τη γραμμή ως το 1992 αν δεν κάνω λάθος. Φεύγοντας , θα πουληθεί απ΄ την εταιρεία κάπου στο εξωτερικό ( Μπαχάμες ) και μετά απο χρόνια , άκουσα πως βούλιαξε απο μετατόπιση φορτίου!
anna maria
(εδω το ΣΚΙΑΘΟΣ στην καθελκυση του!)
Στα οσα μας ειπε ο Νικος ερχομαι να προσθεσω και εγω τα στοιχεια που βρηκα για το ΣΚΙΑΘΟΣ. Το πλοιο αυτο, ηταν το μικροτερο που ειχε η Nomicos Lines στη γραμμη των Βορειων Σποραδων και πριν παρει το ονομα του ειχε ονομαστει "ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ". Αργοτερα μετονομαστηκε σε Μεγαλοχαρη
Megalochari
Υστερα πια ηρθε στο νησι μας για να γινει το ΣΚΙΑΘΟΣ που αμιδρα εγω θυμαμαι!
Καπου εδω το δευτερο μερος του αφιερωματος ολοκληρωνεται.
Πανω απο ολα θελω να ευχαριστησω τον ναυτικο μας πρακτορα στην Γλωσσα Σκοπελου Νικο Τριανταφυλλου (στη συνεργασια του οποιου ελπιζω και στη συνεχεια για τα υπολοιπα μερη του αφιερωματος) και στους κατωθι συνδεσμους απο τους οποιους πηραμε τις πανεμορφες φωτογραφιες.
www.shipfriends.gr
www.nautilia.gr
www.shipspotting.com


by Peppinho
Μετα τις δυο επιτυχημενες και νοσταλγικες εγγραφες που προηγηθηκαν, σημερα "ανοιγουμε" την ψαλιδα και γυριζουμε πισω στο χρονο με τα καραβια που περασαν πριν απο τα προαναφερθεντα "ΣΚΙΑΘΟΣ", "ΣΚΟΠΕΛΟΣ", "ΛΗΜΝΟΣ", "ΜΑΚΕΔΩΝ", "ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ", "ΑΙΓΕΥΣ" και "ΣΚΥΡΟΣ" απο τις Σποραδες.
Με την βοηθεια του ναυτικου μας πρακτορα στην Γλωσσα Σκοπελου, του Νικου Τριανταφυλλου, αλλα και με τις... αναμνησεις της μητερας μου, εψαξα οσο ηταν δυνατον και βρηκα κι αλλα απο τα πλοια που ταξιδεψαν στις Σποραδες, και μιλαμε απο δεκαετια 50 μεχρι... τωρα!
Το εργο της αναζητησης ηταν παρα πολυ δυσκολο, κυριως γιατι πολλα απο αυτα τα πλοια αλλαξαν τα ονοματα τους στο περασμα των χρονων. Αλλα παλι, οπως ο "Ρηγας" που εκτελουσε δρομολογια το 1965 στις Σποραδες, ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΟΡΓΩΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ, πληρως ανακατασκευασμενο υπο το ονομα "ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ"!!!
Παμε να θυμηθουμε μερικα απο αυτα και ενδεχομενως να τα αναζητησουμε αν υπαρχουν σημερα!

kyknos
Οι παλιοτεροι εξ εμου, θα θυμουνται ασφαλως το διασημο και Ιστορικοτερο πλοιο των Σποραδων "Κυκνος". Σιγουρα την δεκαετια του 50 εκανε τα δρομολογια του στις Σποραδες με επικεφαλης τον Ιστορικο επισης καπετανιο του "Καπεταν Κυριακο".
Παμε να δουμε τωρα ενα αλλο πλοιο που εχει επισης μεγαλη Ιστορια!
Hera
Ο Θρυλικος "Πασχαλης". Αυτο το πλοιο περασε χρονια και χρονια στα νερα των Σποραδων. Ακολουθως μετονομαστηκε σε ΘΗΡΑ και ΗΡΑ και εμεις παραθετουμε μερικες φωτογραφιες που βρηκαμε λιγο πριν την οριστικη του διαλυση. Στην Γραμμη Αγ. Κωνσταντινου - Βολου - Σποραδων, ηταν το πρωτο οχηματαγωγο πλοιο το οποιο μπορουσε να μεταφερει αυτοκινητα. Μη φανταστειτε τιποτα το... εξωπραγματικο, περιπου πεντε χωρουσε και αυτα φορτωνονταν ειτε με γερανο ειτε... στα χερια αναλογα με το λιμανι!!!
Hera
Κι εδω ακομα μια φωτογραφια απο το "ΘΗΡΑ".
Θυμαστε τον ΡΗΓΑ; Παμε να δουμε λοιπον αυτο το πλοιο!
682-29-scopelitisneu450
Απο το 1965 στις Σποραδες και φανταστειτε πως υπαρχει ακομα και σημερα, απλα καπου σαπιζει στην Αμοργο η στην Ναξο! Μετα την ονομασια "Ρηγας" το ονομα του εγινε "ΣΠΟΡΑΔΕΣ", για να καταληξει να λεγεται Skopelitis. Στην φωτογραφια το βλεπετε, και μπορειτε να αντιληφθειτε οτι το οδηγουσε τοτε καποιος... Ολυμπιακος!
Δειτε στο βιντεο τον ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ εν δραση!

690-21-skopelitis-kat-450.jpg
Προφανως ο καπετανιος του τοτε ηταν... Ολυμπιακος!
EXPRESS SKOPELITIS
Εδω βλεπουμε σημερα τον... απογονο του, EXPRESS SCOPELITIS, πληρως εμπνευσμενο απο τον παλιο ΣΚΟΠΕΛΙΤΗ!
Για να δειτε και να θυμηθειτε τα πλοια της Nomicos και της Goutos σας παραπεμπω στην προηγουμενη εγγραφη, εκει που τα εχουμε πιο αναλυτικα.
http://1x2.pblogs.gr/2011/11/karabia-twn-sporadwn-2-o-naytikos-mas-praktoras-nikos-triantafyl.html
Παμε τωρα στο πιο κοντινο... παρελθον!
Ο πρακτορας της Γλωσσας, Νικος Τριανταφυλλου, μας εστειλε και πληροφοριες για το "ΑΝΕΜΟΣ" της Nomicos Lines, το οποιο εγω βεβαια δεν προλαβα ποτε!
Anemos with Nomicos Lines livery
Το πλοίο εκείνα τα χρόνια κι έως το 1997 - 98 περίπου , εξυπηρετούσε την γραμμή Θεσ/νικη - Σκιάθος - κάποια νησιά της Παροναξίας και κατέληγε Ηράκλειο Κρήτης. Τα ίδια νησιά έκανε και στο ανέβασμά του. Με...τάπειτα πουλήθηκε στην εταιρεία ΑΝΕΝ LINES κάνοντας δρομολόγια Πειραιά - Κυκλάδες - Πελοπόννησο με το όνομα ΄΄ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ΄΄. Στη συνέχεια θα περάσει στα χέρια της ΄΄NEL LINES΄΄ , θα μενονομαστει σε ΄΄AQUA MARIA΄΄ και θα εκτελεί ως και σήμερα δρομολόγια απο και προς Λήμνο - Καβάλα - Αγ. Ευστράτιο. Μεγάλο καράβι με ταχύτητα που κι αυτό με τη σειρά του εκείνη την περίοδο , έφερε λεφτά στις εταιρείες που ανήκε!
Aqua Maria
Εδω το πρωην ΑΝΕΜΟΣ σαν Aqua Maria στο Λιμανι της Καβαλας
Mirtidiotissa
Κι εδω σαν ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ.
Παμε τωρα στο πλοιο "επανασταση" για τις γραμμες μας.

Το πλοιο που ταξιδεψα για πρωτη φορα σαν οδηγος αυτοκινητου!!! Το περιφημο Jet Ferry, ηταν ενα πλοιο... φαινομενο για οταν το ειχαμε στις γραμμες των Σποραδων! Καλο και γρηγορο, εμεινε καμποσα χρονια στις γραμμες μας. Σημερα το πλοιο βρισκεται εγκαταλελλειμενο, παρατημενο και σκουριασμενο στις αποβαθρες του Λιμανιου του Πειραια πλαι στον κοκκινο φαρο, περιμενοντας την... τυχη του, οποια κι αν ειναι αυτη!
Jet Ferry 1
ΤΤο Jet Ferry βρισκεται ακομα και σημερα εκει
Και παμε τωρα να δουμε τον χειροτερο... σκυλοπνιχτη που περασε ποτε απο τις Σποραδες!
Δεν ξερω τι ηταν τα παλιοτερα πλοια που ειχαμε αλλα αυτο εδω...

Δεν θυμαμαι τον εαυτο μου να εχω μπει σε... χειροτερο! Μιλαμε για τον χρονο... ρεκορ Αγιος Κωνσταντινος - Σκοπελος 6 ωρες και 40 λεπτα, που αν πηγαινες... κολυμπωντας θα εφτανες στο πενταωρο! Μεσα ειδικα, το πλοιο περισσοτερο παρεπεμπε σε πολεμικο παρα σε επιβατηγο! Σημερα ευτυχως δεν βρισκεται στις Σποραδες, αλλα καπου στον Πειραια αραγμενο!
Και παμε τωρα να δουμε σιγουρα το ΚΑΛΥΤΕΡΟ πλοιο που εχει περασει ποτε απο τις ταλαιπωρες γραμμες των Βορειων Σποραδων!

Το ΗΙGHSPEED Vodafone 1. Περασε και οσοι το προλαβαν θεωρουν τους εαυτους τους πολυ τυχερους! Το πλοιο πρεπει να κατεχει το ρεκορ ταξιδιου απο Αγιο Κωνσταντινο για Σκοπελο, με μολις 3 ωρες και κατι λεπτα! Και φυσικα, το πλοιο δεν εκανε δρομολογια για παραπανω απο... 3 μηνες (Πασχα του 2009 μονο το ειδα εγω), γιατι λογω του οτι ηταν εμφανως καταπληκτικο, δεν "ειχε καμια θεση" στην ταπεινη και αγονη των Σποραδων γραμμη, και μας το ξαναπηραν πισω! Παρολα αυτα, το πλοιο αυτο εχει πιασει μεσα στο 2010 δυο φορες φωτια, γεγονος που πλεον το κανει ακαταλληλο για την μεταφορα επιβατων! Σημερα βρισκεται στις Κυκλαδες. Το 2010 το πετυχα στην Παρο.

Ενα καραβι παλιο σαπιοκαραβο... χωρις ναυτες παλιους πειρατες βεβαια, ηταν το Daliana που μας το εφεραν στις Σποραδες για μερικα χρονια!
 και το αδελφακι του Daliana, το Μilena περασε απο τις Σποραδες!

Το ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ, βρισκεται στις γραμμες μας απο το καλοκαιρι του 2011, αφου πρωτα ειχε οργωσει τις Κυκλαδες!

Το ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΟΥ. Ενα απο τα πιο συγχρονα πλοια που διαθεταν ποτε οι Σποραδες.

Καποτε το ελεγαν "ΕΞΠΡΕΣ ΧΑΡΟΥΛΑ". Σημερα ομως εχει μετονομαστει και ανακατασκευαστει!

Λεγεται ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ και να το!
Καπου εδω το αφιερωμα μας ολοκληρωθηκε! Αυτες οι τρεις εγγραφες περιλαμβαναν πανω απο 60 χρονια Ιστοριας των Ακτοπλοικων γραμμων των Βορειων Σποραδων.
Θελω και παλι να ευχαριστησω τον ναυτικο μας πρακτορα Νικο Τριανταφυλλου για την πολυτιμη βοηθεια του και την ενθουσιωδη συμμετοχη σε αυτες τις εγγραφες


www.shipfriends.gr
www.nautilia.gr



ΠΗΓΗ http://1x2.pblogs.gr/2011/10/karabia-twn-sporadwn-2-o-naytikos-mas-praktoras-nikos-triantafyl.html

No comments:

Post a Comment