Sunday, February 26, 2012

Περιμένοντας την τουριστική σεζόν 2012...


Απ’ ότι φαίνεται, και το 2012 θα είναι μια σχετικά καλή τουριστική σεζόν για την Ελλάδα, Αυτό βέβαια απαιτεί σωστές πρωτοβουλίες, καλές και σταθερές συνεργασίες, νέες και σύγχρονες ιδέες, πολύ καλό σχεδιασμό, μελετημένο και σοβαρό πρόγραμμα εργασιών και δράσεων ...


Έχοντας πραγματοποιήσει πολλά ταξίδια στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό (Εκθέσεις, Σεμινάρια, Ημερίδες, Συνέδρια αλλά και αναψυχής) διαπίστωσα ότι η Ελλάδα μας παραμένει ακόμη ένας από τους ομορφότερους και δημοφιλέστερους προορισμούς της Ευρώπης αλλά και ολόκληρου του κόσμου.
Οπότε, είναι κατά κάποιο τρόπο στο χέρι μας να μπορέσουμε αυτό το ήδη καλό και όμορφο προϊόν, με λίγη προσπάθεια, να μπορέσουμε να το διατηρήσουμε στην κορυφή και όσο πιο ψηλά μπορούμε.
Σ’ αυτή την προσπάθεια, έχουν βοηθήσει πολλοί παράγοντες, όπως πχ οι συχνές επαφές του Υπουργείου Τουρισμού αλλά και άλλων Φορέων (ΕΟΤ, Περιφέρειες, Δήμοι) με ξένους επιχειρηματίες (Ρώσους, Κινέζους, Τούρκους, Άραβες, κ.ά). Η ανάπτυξη όλων των Εναλλακτικών μορφών Τουρισμού σε πολλούς προορισμούς της χώρας έχει παίξει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του Τουριστικού Προϊόντος αλλά και στην τόνωση της Τουριστικής Αγοράς.
Τις Εναλλακτικές μορφές Τουρισμού (Θρησκευτικός, Οικολογικός, Αγροτουριστικός, Γαστρονομικός, Περιπατητικός, Θαλάσσιος-Καταδυτικός,  Συνεδριακός-Εκθεσιακός,  Θεραπευτικός-Ιαματικός, Πολιτιστικός, κ.ά.), θα συναντήσουμε σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Έτσι βελτιώνεται κατά πολύ και το Τουριστικό Προϊόν γιατί πλέον μπορούμε να παρουσιάσουμε σε ένα ενδιαφερόμενο τουρίστα κάποιες εναλλακτικές λύσεις ώστε να επισκεφτεί ένα τόπο,
Και βέβαια, όλα αυτά τα μέρη  που έχουν σαν δραστηριότητα κάποια από τις πιο πάνω μορφές Τουρισμού αυξάνουν την τουριστική τους κίνηση και επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο. Δεν είναι τυχαίες οι τιμητικές διακρίσεις από διάφορους οργανισμούς όπως το μεγαλύτερο Ταξιδιωτικό Forum Trip Advisor, το περιοδικό Conde Nast Traveller, η Οργάνωση Money Show, το περιοδικό Travel & Leisure κ.ά. Πλέον, τα μεγάλα ξενοδοχεία και όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις «κυνηγάνε» τις διάφορες Πιστοποιήσεις HACCP,  ISO, ECO, GREEN KEY, κ.ά.
Μεγάλη υποστήριξη προσφέρουν και οι συμπατριώτες μας στο εξωτερικό με διάφορους τρόπους, όπως π.χ. το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έρχονται διακοπές σχεδόν αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα για να τονώσουν την Ελληνική οικονομία ή το ότι (σύμφωνα με Άρθρο που διάβασα πρόσφατα) ‘Ελληνες εστιάτορες της Αμερικής θα εκτυπώσουν στα σουπλά (που είναι πάνω στα τραπέζια 4500 εστιατορίων) 7 εκατομμύρια αντίτυπα έργων Ελλήνων ζωγράφων. Η άρση του Καμποτάζείναι επίσης μια κίνηση που θα αυξήσει πάρα πολύ το Θαλάσσιο Τουρισμό και την Κρουαζιέρα σε όλη την Ελλάδα και θα είναι ένα μεγάλο συν στα οφέλη της οικονομίας μας .
Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω πως όλες αυτές οι κινήσεις που γίνονται είναι πάρα πολύ καλές και θετικές, αλλά θα πρέπει και εμείς οι ίδιοι, όσοι ασχολούμαστε με τον Τουρισμό να βελτιωθούμε, να γίνουμε καλύτεροι, να ενδιαφερόμαστε για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, να συμμετέχουμε σε Εκπαιδευτικά Σεμινάρια – Ημερίδες που μπορεί από εκεί να λάβουμε έστω και την παραμικρή γνώση, να φρεσκάρουμε τις ιδέες μας, να ενημερωνόμαστε για τις νέες τάσεις και πάνω από όλα να μην ξεχνάμε πως Τουρισμός σημαίνει «Φιλοξενία και Ευγένεια» .
ΛΑΜΠΡΟΣ Ι. ΣΑΝΙΔΑΣ
source:thetravellernews.com

    1 comment: