Τα προβλήματα που επικρατούν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες των Βόρειων Σποράδων και ταλαιπωρούν τους κατοίκους των νησιών ανέλυσε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Μαρίνας Χρυσοβελώνη.
Ο Κ. Μουσουρούλης επεσήμανε ότι «αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια άλλη επιχειρηματική πρωτοβουλία στην περιοχή, αλλά ούτε μπορείς να πιάσεις μια εταιρεία από το αυτί και να της πεις «Σώνει και καλά, θα δρομολογήσεις πλοίο». Πρόσθεσε ωστόσο ότι έχει δώσει στις λιμενικές αρχές, επίσης, οδηγίες, εφόσον υπάρξουν προβλήματα να προχωρήσουν σε αποδοχή έκτακτων δρομολογίων.
Με νόημα ο Κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι η Βουλή πρέπει να διαμορφώσει άποψη σε σχέση με την ακτοπλοΐα και τα προβλήματά της και συμπλήρωσε: «Είμαι νησιώτης και γνωρίζω πάρα πολύ καλά για ποιο πράγμα μιλάμε. Πρέπει, όμως να συναντιληφθούμε όλοι ότι η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα δεν είναι μόνο πολιτική απόφαση. Είναι μια απόφαση που συνδέεται και στηρίζεται σε σειρά παραμέτρων που αφορούν την οικονομία, αλλά και σε διεθνείς συνθήκες, όπως για παράδειγμα, στις τιμές των καυσίμων, όπου τα τελευταία δύο-τρία χρόνια έχουμε εκρήξεις, οι οποίες επηρεάζουν το 50% του κόστους».
Αναλύοντας τα δρομολόγια ο υπουργός είπε ότι οι Βόρειες Σποράδες, Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος, συνδέονται, πρώτον, με το λιμάνι του Βόλου με το EXPRESS SKIATHOS, που πραγματοποιεί δύο δρομολόγια ημερησίως, εκτός Τρίτης και Σαββάτου που εκτελεί μόνο ένα, με τα ταχύπλοα Flyingcat 5 και Flyingcat 6, που εκτελούν από κοινού δύο δρομολόγια την ημέρα, δεύτερον, με τον Άγιο Κωνσταντίνο Στυλίδας, με το EXPRESS PEGASUS, που εκτελεί καθημερινό δρομολόγιο με επιστροφή και επίσης με τα Flyingcat 5 και 6, που κάνουν όπως και πριν δυο δρομολόγια την ημέρα με επιστροφή και τρίτον, με την Εύβοια μέσω Κύμης με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως. Επίσης, ανέφερε ότι η κυβέρνηση έχει εξουσιοδοτήσει τις λιμενικές αρχές Βόλου και Αγίου Κωνσταντίνου να προβαίνουν σε έγκριση έκτακτων δρομολογίων ανάλογα με την αιχμή της ζήτησης και κυρίως τη θερινή περίοδο στη γραμμή Βόλος-Σποράδες και Άγιος Κωνσταντίνος-Σποράδες αντίστοιχα.
Η Μαρίνα Χρυσοβελώνη, αναπτύσσοντας την ερώτηση της τόνισε ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου είχε συμφωνήσει πριν από λίγους μήνες με το τότε υπουργείο Ανάπτυξης, να δρομολογήσει για το καλοκαίρι που διανύουμε ένα πλοίο που θα συνέδεε τη Θεσσαλονίκη με τις Βόρειες Σποράδες και το Βόλο με 3 δρομολόγια την εβδομάδα με χρόνο έναρξης των δρομολογίων στις 28/6/2012. Επίσης υπογράμμισε ότι η ναυτιλιακή εταιρεία, ευθύς αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του υπουργού Ναυτιλίας από τον Κ. Μουσουρούλη -περί τα τέλη του παρελθόντος μηνός Ιουνίου- αποφάσισε να αναστείλει την υλοποίηση των συμφωνηθέντων με αφορμή τη δρομολόγηση ενός νέου πλοίου αντίπαλης εταιρείας για την εξυπηρέτηση της Χίου, που -όπως σημειώνει η βουλευτής- είναι η εκλογική περιφέρεια του υπουργού. Επίσης η βουλευτής των Ανεξαρτήτων τόνισε ότι στις 20-7-2012 η ίδια ναυτιλιακή εταιρεία προχωράει ένα βήμα πιο μακριά, ανακοινώνοντας ότι «εξαιτίας ναύλωσης στο εξωτερικό» – «του πλοίου της εταιρείας «Παναγία Πάρου», αναστέλλει τη δρομολόγηση από 7 Ιουλίου έως 9 Σεπτεμβρίου και για την άλλη γραμμή Άγιος Κωνσταντίνος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος», δηλαδή, προκύπτει ότι οι Βόρειες Σποράδες βρίσκονται για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες μέρες στο κέντρο μια διελκυστίνδας μεταξύ Υπουργείου Ναυτιλίας και της συγκεκριμένης ναυτιλιακής εταιρείας.
Ανταπαντώντας ο κ. κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι από 28/6/2012 μέχρι 2/9/2012 εγκρίθηκε η δρομολόγηση του «Αλκυώνη» της εταιρείας SEA LINK FERRIES, που είναι θυγατρική εταιρεία της NEL και πρόσθεσε: «αιτήθηκε, λοιπόν, η εταιρεία τρία δρομολόγια την εβδομάδα από Θεσσαλονίκη για Βόρειες Σποράδες, Βόλο με επιστροφή κι ένα δρομολόγιο από Βόλο για Σκιάθο – Σκόπελο με επιστροφή. Η εταιρεία είχε την υποχρέωση να προσκομίσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας πέντε ημέρες πριν την έναρξη της δρομολόγησης. Η εταιρεία, λοιπόν, δεν τα προσκόμισε, αλλά μία ημέρα πριν η Υπηρεσία –έχω το έγγραφο και θα το καταθέσω στα Πρακτικά- γνωστοποίησε την υποχρέωσή της και της ζήτησε να πράξει τα δέοντα. Η εταιρεία, μετά την προειδοποίηση του υπουργείου, στις 28 Ιουνίου, δηλαδή τη μέρα που έληγε η προθεσμία, ζήτησε την τροποποίηση της έναρξης των δρομολογίων αντί για 28 Ιουνίου στις 14 Ιουλίου. Επανέρχεται η εταιρεία με νεότερο αίτημα στις 11 Ιουλίου και ζητά να ανακληθεί η ανακοίνωση – δήλωση δρομολόγησης του πλοίου, επικαλούμενη ότι δεν ολοκλήρωσε τις επισκευές που ήταν απαραίτητες ενόψει της πιστοποίησης αξιοπλοΐας του πλοίου. Και, βέβαια, επικαλέστηκε και την πτώση της επιβατικής κίνησης της γραμμής».
matrix24.gr
No comments:
Post a Comment