Monday, September 30, 2013

Πως μας βλέπουν οι ξένοι…

        
 
Πως μας βλέπουν οι ξένοι…
Ποια είναι τα «συν» και τα «πλην» της περιοχής μας για τους Ελληνες και ξένους τουρίστες.                            
 Oι  Έλληνες  συνεχίζουν  να   είναι  ο  κύριος  πυρήνας  των  επισκεπτών  που  έρχονται  για  διακοπές  στα   διοικητικά  όρια  του  ενιαίου Δήμου  Βόλου, καθώς  αποτελούν  το  72,6 %   του  συνολικού  πληθυσμού των    τουριστών  που ήλθαν φέτος στην   περιοχή  μας,  έναντι μόλις  27,4%  που είναι το ποσοστό    των  αλλοδαπών  επισκεπτών.  
   
Αυτό   προκύπτει από  την έρευνα   που  έγινε  από τα  στελέχη   του  Τμήματος   Τουρισμού  του Δήμου  Βόλου  και  που  παρουσιάστηκε προχθές σε  ειδική  εκδήλωση που  έγινε  στην αίθουσα  του   Δημαρχείου,  παρουσία εκπροσώπων   των  εμπλεκόμενων φορέων της περιοχής  και  επιχειρηματιών  που  δραστηριοποιούνται  στον  κλάδο  της ξενοδοχείας  και  του  επισιτισμού.  Στόχος  της έρευνας   ήταν  η αποτύπωση  της σύνθεσης   των τουριστικών  επισκεπτών  εντός   των γεωγραφικών  ορίων του Δήμου  Βόλου.
Η  έρευνα  που  έγινε  το  2013  είχε  ως  πληθυσμό  - στόχο  τις  ξενοδοχειακές  μονάδες. Η  έρευνα έγινε  σε   79 συνολικά   ξενοδοχειακά  καταλύματα, οι  ιδιοκτήτες   των οποίων   ρωτήθηκαν  να   καταγράψουν  το ποσοστό   συμμετοχής  των  Ελλήνων  και των  αλλοδαπών τουριστών  στη σύνθεση  των επισκεπτών  του  καταλύματός  τους, καθώς και τις  κυριότερες  χώρες  προέλευσης  των αλλοδαπών.
Από  την  ίδια  έρευνα  προκύπτει  ότι  οι  τέσσερις  βασικές  αγορές  του εξωτερικού  από   τις οποίες  προέρχονται  οι  τουρίστες που  έρχονται  στα  όρια  του   Δήμου  Βόλου, προέρχονται   από τη Γερμανία,  τη  Γαλλία, το  Ισραήλ και την Ιταλία. Ακολουθούν  οι  τουρίστες από  την  Αγγλία,  το Βέλγιο,  τη Σερβία,  τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τις  ΗΠΑ, τη Ρωσία, την Αυστρία κ.α   (Βλέπε  ΠΙΝΑΚΑ Ι ).
Στα  ενδιαφέροντα   στοιχεία    από  την  ίδια έρευνα   προκύπτει ακόμη ότι από  τους  Γάλλους  τουρίστες  που  επισκέφθηκαν  τον ενιαίο   Δήμο  Βόλου  το   67,4%  επισκέφθηκε  την   περιοχή  Πορταριά  - Μακρινίτσα και Χάνια,    μόλις  το   8,7%  το Βόλο, το  13%  επισκέφθηκε τις  περιοχές  Αγριά - Λεχώνια και Άγιο Λαυρέντιο  και το  10,9%   την περιοχή  της Νέας Αγχιάλου.
Τα  αντίστοιχα  ποσοστά    για  τους  Γερμανούς   τουρίστες  ανά περιοχή  του ενιαίου  Δήμου  Βόλου ήταν   56, 2% -22,9% - 10,4% και  10,4 %,   για  τους Ισραηλινούς  τα  αντίστοιχα   ποσοστά   ήταν  77,3% -  6,8% - 13,6% - 2,3%, ενώ  τα αντίστοιχα   ποσοστά    για τους  Ιταλούς  τουρίστες  ήταν 40,5%  - 31%- 4,8% - 23,8%.
Στην  προχθεσινή  εκδήλωση  στο  Δημαρχείο   του Βόλου παρουσιάστηκε  και δεύτερη έρευνα  στην  οποία   εξετάστηκε  ο   βαθμός  ικανοποίησης  των  επισκεπτών    που βρέθηκαν    φέτος   στα  όρια    του  ενιαίου  Καλλικρατικού   Δήμου  Βόλου. Η  έρευνα  που  έγινε με  ερωτηματολόγιο  είχε  σα στόχο  την αξιολόγηση  των χαρακτηριστικών  του  τουρισμού, με   τη βοήθεια    των επισκεπτών   της   περιοχής. Συνολικά   για  την έρευνα  ερωτήθηκαν  με  ειδικό  ερωτηματολόγιο  από  συνεντευκτές  180  συνολικά  επισκέπτες.
Από  τη δεύτερη  έρευνα  και μέσα  από τις απαντήσεις  των ερωτηθέντων προκύπτει   ότι το μέσο  προφίλ του τουρίστα  είναι  άτομα  που ανήκουν  κυρίως  στην ηλικιακή ομάδα   από 35 - 60  ετών, το επίπεδο  εκπαίδευσής  τους  είναι  υψηλό, ενώ    η κύρια   επαγγελματική τους κατάσταση   είναι  ιδιωτικός   υπάλληλος   και  ελεύθερος  επαγγελματίας.
Από τα  στοιχεία  προκύπτει  ακόμη  ότι  οι περισσότεροι  επισκέπτες  είναι  ζευγάρια   ή ζευγάρια  με παιδιά, ενώ  όπως δήλωσαν   οι  ίδιοι   οι περισσότεροι  πληροφορήθηκαν   για  την  περιοχή μας   κυρίως  από συγγενείς  και   φίλους  ή από το Ιντερνετ.
Επίσης  ένα ποσοστό  της  τάξεως  του  45%  δηλώνει   ότι  έκανε  κράτηση  μόλις 1 - 2 ημέρες  πριν  την  άφιξή τους  στην  περιοχή μας, ενώ το  ποσοστό  των  επισκεπτών   που έκανε  κράτηση   έξι και πλέον  μήνες   πριν την άφιξή του  είναι    μόλις  5% για τους  Έλληνες  και   10%  για τους  ξένους  Επίσης  από τους  ερωτηθέντες  και σε  ένα  ποσοστό   58%  απάντησαν  ότι εξέτασαν εναλλακτικές, εκτός  του Καλλικρατικού   Δήμου   Βόλου,   περιοχές,    για τις   φετινές  καλοκαιρινές τους   διακοπές..
Στην  ερώτηση  για   ποιο λόγο   επέλεξαν  τον  Καλλικρατικό   Δήμο   Βόλου   οι   επισκέπτες  απάντησαν    ότι  η φυσική ομορφιά και   η « κλασική» αξία   ήλιος  και θάλασσα  ήταν  οι βασικοί  παράγοντες επιλογής  τους.  Ειδικότερα   η  φυσική ομορφιά συγκεντρώνει   το 60%  των απαντήσεων, ενώ  ο ήλιος - θάλασσα  συγκεντρώνει  το  48%   των  απαντήσεων. Πολύ  μικρότερα είναι  τα ποσοστά  των απαντήσεων  στα  υπόλοιπα  ερωτήματα  που τους  τέθηκαν και  που ήταν: Ο πολιτισμός,   το κόστος,  η διασκέδαση, οι  ειδικές  μορφές τουρισμού,   η  ποικιλία  επιλογών, η κοντινή απόσταση  και   η  τοπική κουζίνα.
Τα  παραπάνω  στοιχεία  διαφοροποιούνται  εν  μέρει   για τους  αλλοδαπούς τουρίστες  αφού   ο ήλιος και η  θάλασσα    είναι  το   στοιχείο   που υπερτερεί   για  την  επιλογή   της  περιοχής μας   ως τουριστικού  προορισμού.   Από   την  έρευνα  προκύπτει  ακόμη  ότι  οι  επισκέπτες έρχονται  στον  Καλλικρατικό   Δήμο  Βόλου   για  να  μείνουν,    καθώς ένα   ποσοστό  μόλις   10%  δήλωσε  ότι  κατά τη διάρκεια  της παραμονής του  θα  επισκεφθεί  τα νησιά    των   Βορείων  Σποράδων, ενώ το  35%   δηλώνει  ότι  θα  επισκεφθεί   περιοχές  και χωριά  του  Πηλίου.
 
Διανυκτερεύσεις  και  δαπάνη  
Από  την έρευνα   προκύπτει  ακόμη   ότι  ο μέσος όρος  διανυκτερεύσεων είναι  7,8, ενώ η μέση  δαπάνη ανά ημέρα και  άτομο είναι   80,8 ευρώ. Τα  ποσοστά αυτά  διαφοροποιούνται  για τους  ημεδαπούς  και   τους  αλλοδαπούς   επισκέπτες. Ειδικότερα   στους  ημεδαπούς επισκέπτες  ο μέσος  όρος  διανυκτερεύσεων   είναι 5,6  νύκτες ενώ  για τους  αλλοδαπούς είναι  10, 24 νύκτες. Για   τους ημεδαπούς επισκέπτες  η μέση   ημερήσια δαπάνη   είναι  90,05 ευρώ, ενώ  η αντίστοιχη δαπάνη  για τους αλλοδαπούς  επισκέπτες   είναι 70,25  ευρώ.

Ποιους  χώρους επισκέφθηκαν 
Οι    ερωτηθέντες  κλήθηκαν  μέσα  από   25   διαφορετικές   επιλογές  να απαντήσουν  ποιους  χώρους   επισκέφθηκαν   για   ψυχαγωγία. Στις  πρώτες  επιλογές   ξεχωρίζουν  η παραλία   του Βόλου,  οι  επισκέψεις  σε  Πορταριά   και  Μακρινίτσα και  άλλα  παραδοσιακά χωριά του  Πηλίου, ενώ ακολουθούν  οι   παραλίες του  Αιγαίου, οι  κοντινές παραλίες    του  Καλλικρατικού Δήμου  Βόλου,  τα τσιπουράδικα   του Βόλου  και  η   επίσκεψη   στη  συνοικία  των  Παλαιών  για   φαγητό  ή  ποτό.  ( Βλέπε   ΠΙΝΑΚΑΣ  ΙΙ )

 Η Πρόεδρος  Τουριστικής  Προβολής  
Από την πλευρά   της  η   πρόεδρος   της   Τουριστικής   Προβολής  του   Δήμου  Βόλου κ. Σούλα  Μπαρτζιώκα   δίνει  από  την  πλευρά  της   τον ΠΙΝΑΚΑ ΙΙΙ που  δείχνει  τα  στοιχεία  που συνθέτουν  την   ταυτότητα   του  Βόλου  καθώς  και τα  στοιχεία  που προκύπτουν: 


                                     ΠΙΝΑΚΑΣ  ΙΙΙ
  •  Ποια  είναι  η ταυτότητα του Βόλου
Ποια θεωρείτε ότι είναι η ταυτότητα ή το βασικό   χαρακτηριστικό του Βόλου;
Όχι   %
Ναι   %
Σύγχρονη ελληνική πόλη
62,5
37,5
Σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη
92,9
7,1
Περιοχή στο κέντρο της Ελλάδας
83,9
16,1
Περιοχή  εύκολα προσβάσιμη
73,2
26,8
Πόλη λιμάνι
57,7
42,3
Ιστορική   πόλη
89,9
10,1
Κέντρο   πολιτισμού
92,9
7,1
Κέντρο   αθλητισμού
96,4
3,6
Αγροτικό κέντρο
97,0
3,0
Βιομηχανικό κέντρο
95,8
4,2
Πόλη   τουριστική
85,1
14,9
Πανεπιστημιακήπόλη
86,3
13,7
Συνεδριακό   κέντρο
97,0
3,0
Προορισμός Σαββατοκύριακου
82,1
17,9
Περιοχή   για εναλλακτικές  μορφές τουρισμού
87,5
12,5
Πόλη   της Αργούς και των Αργοναυτών
83,9
16,1
Τοπική κουζίνα – τσιπουράδικα
65,5
34,5
Πήλιο, βουνό μοναδικής ομορφιάς
35,1
64,9
Ήλιος και θάλασσα
52,4
47,6
Περιοχή   με υπαίθριες δραστηριότητες
89,3
10,7
Περιοχή για οικογενειακές διακοπές
69,0
31,0
Περιοχή για ήρεμες στιγμές
75,6
24,4
Περιοχή με έντονη διασκέδαση
94,6
5,4


Από την έρευνα,   του ΠΙΝΑΚΑ ΙΙΙ,  σύμφωνα  με  την   κ. Μπαρτζιώκα,  φαίνεται ότι:
  1. Οι επισκέπτες επιλέγουν την περιοχή μας για το φυσικό της κάλλος
  2. Μπορούν να είναι και είναι επαναλαμβανόμενοι οι επισκέπτες

  1. Τις πληροφορίες τις παίρνουν  από το internet
  2. Τους ενδιαφέρει σε μεγάλο ποσοστό ο ειδικός τουρισμός, αλλά τα ποσοστά μας που αφορούν την ταυτότητα του Βόλου στα θέματα πολιτισμού, αθλητισμού, ιστορίας, πανεπιστημίου, εναλλακτικών μορφών τουρισμού είναι απογοητευτικά
Για τους  παραπάνω   λόγους, όπως  σημειώνει   η κ. Μπαρτζιώκα, προτείνουμε:
- Δημιουργία και προβολή προϊόντων, ώστε να εκμεταλλευτούμε τα ατού της περιοχής τα οποία δεν γνωρίζουν ( ιστορία, πολιτισμός, εναλλακτικός τουρισμός, αθλητικές υποδομές,  συνεδριακό τουρισμό κ.α).
- Να χαράξουμε οργανωμένη πολιτική για τον τουρισμό με ξεκάθαρο προσανατολισμό από όλους τους φορείς για το αεροδρόμιο και το λιμάνι.
Δημιουργία μιας ταυτότητας η οποία θα είναι το σήμα κατατεθέν μας παγκοσμίως όπως  π.χ. η  Αργώ.

 ΠΙΝΑΚΑΣ   Ι

Γερμανοί, Γάλλοι, Ισραηλινοί και  Ιταλοί   είναι  στις   πρώτες  θέσεις   των   ξένων  επισκεπτών που  ήλθαν φέτος  στον  Καλλικρατικό    Δήμο   Βόλου

 ΠΙΝΑΚΑΣ  ΙΙ 
 
Η παραλία του Βόλου, η  Πορταριά, η   Μακρινίτσα, τα τσιπουράδικα και τα Παλιά  ήταν τα  σημεία  που επισκέφθηκαν  οι επισκέπτες  που έκαναν  φέτος  διακοπές  στο  Βόλο


Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα

No comments:

Post a Comment