
Δίχως τις δύο τουρκικές συμμετοχές συνεχίζει σύμφωνα με τις πληροφορίες ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που από χθες πέρασε στη δεύτερη φάση του.
Επτά συνολικά επενδυτικά σχήματα από τα αρχικά 11, συνεχίζουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, ενώ ανάμεσα στους τέσσερις «απόντες» είναι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η τουρκο-γερμανική κοινοπραξία «Global Liman Isletmeleri –Flughafen Munchen» και η επίσης τουρκική «TAV».
Τα δύο αυτά σχήματα καθώς και ένα τρίτο φέρονται να αποχώρησαν μόνα τους από τη δεύτερη φάση - το καθένα για τους δικούς του λόγους- με το ΤΑΙΠΕΔ να «κόβει» από τη συνέχεια του διαγωνισμού μόνο έναν από τους αρχικούς υποψηφίους.
Κατόπιν παράκλησης των ίδιων των επενδυτών, τα ονόματα όσων δεν συνεχίζουν στο διαγωνισμό, δεν συμπεριελήφθησαν στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, που ήταν λακωνική επισημαίνοντας απλώς ότι στην δεύτερη φάση προκρίθηκαν επτά σχήματα.
Εκτός από τις δύο τουρκικές εταιρείες, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν ονόματα από το Ισραήλ (Engelinvest Israel), την Γαλλία (Aeroport De La Cote d' Azur, Vinci), την Γερμανία (Fraport), την Ελβετία (Zurich Airport), τις ΗΠΑ (Advent), την Αργεντινή (Corporation America), και την Κροατία (Agrokor Novaport), που στην συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν πείρα στη διαχείριση αεροδρομίων.
Δύο ομάδες
Θυμίζουμε ότι η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων γίνεται σε δύο ομάδες. Στην ομάδα Α περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Στην ομάδα Β, τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την πλευρά των υποψήφιων το ΤΑΙΙΠΕΔ, μπορεί μέχρι και την δημοσίευση της πρόσκλησης υποβολής προσφοράς, να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την ομάδα Β.
Τι επενδύσεις θα αναλάβουν
Οι επενδυτές πρόκειται αναλάβουν τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 30-35 ετών, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης. Θα καθοριστεί αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές οι οποίες θα εξαρτώνται από τα κέρδη των αερολιμένων. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια, κόστος που υπολογίζεται σε περίπου 220 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα τρία χρόνια.
Σημειώνεται ότι μέσω των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας εξυπηρετείται σε συντριπτικό ποσοστό ο εισερχόμενος τουρισμός, και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που η λειτουργία των περισσοτέρων εξ αυτών χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα.
TA NEA (Γιώργος Φιντικάκης)
No comments:
Post a Comment