Tuesday, October 14, 2014

Τουρισμός πολυτελείας: ζητούμενο η αυθεντική εμπειρία και όχι τα υλικά αγαθά

Η Μεσόγειος έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει τον μεγαλύτερο παγκόσμιο προορισμό στις διακοπές πολυτελείας, ωστόσο, η έλλειψη ευρωπαϊκής στρατηγικής στον τουρισμό και πολιτικής μάρκετινγκ εμποδίζουν την επίτευξη αυτής της προοπτικής.
Αυτό τονίστηκε, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της πρώτης ημέρας των εργασιών του 2ου Συνέδριου Luxury Hospitality που πραγματοποιείται στην Αθήνα.
Στο θέμα αυτό εστίασε την ομιλία του ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης, υπογραμμίζοντας την απουσία ευρωπαϊκής στρατηγικής στον τουρισμό αλλά και την απουσία συνεργασίας ανάμεσα στους ευρωπαϊκούς φορείς του κλάδου.
Ανέφερε χαρακτηριστικά ως τρανό παράδειγμα το ζήτημα των θεωρήσεων Visa, καθώς η Γερμανία π.χ. θέλει περιορισμό αυτών και οι χώρες του Νότου, που ζουν από τον τουρισμό, ζητούν αύξηση των θεωρήσεων.
Ο τουρισμός πολυτελείας ως ποσοστό επί του συνόλου εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύει το 10% των παγκόσμιων ταξιδιωτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των αναζητήσεων για τουρισμό πολυτελείας στη Μεσόγειο, που παρουσίασε στο συνέδριο η Digital Luxury Group (DLG), η Αθήνα παρουσιάζει την τελευταία χρονιά από τον Ιούλιο του 2013 έως τον Ιούνιο του 2014 τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 29% και βρίσκεται στην 8η θέση με ένα 2% επί του συνολικού ενδιαφέροντος, με τον Αστέρα Βουλιαγμένης (Westin) να συγκεντρώνει ποσοστό 59% επί των συνολικών αναζητήσεων των ταξιδιωτών.
Στην πρώτη θέση για τις μεσογειακές χώρες βρίσκεται η Ρώμη, η οποία συγκεντρώνει το 22% του ενδιαφέροντος, ακολουθεί η Βαρκελώνη με 14% και τρίτη η Κωνσταντινούπολη με 13% επί του συνολικού ενδιαφέροντος. Η Κωνσταντινούπολη ωστόσο είναι η μοναδική από το τοπ 3 που έχασε (-9%) στις αναζητήσεις ταξιδιωτών για τουρισμό πολυτελείας λόγω της πολιτικής κατάστασης, ενώ η Αθήνα, όπως προαναφέρθηκε είναι η πόλη με τη μεγαλύτερη αύξηση στις αναζητήσεις- κατά 29%.
Σχετικά με τον τουρισμό πολυτελείας, στο πρόσφατο συνέδριο του fvw στη Γερμανία, υπογραμμίσθηκε ότι η πολυτέλεια δεν καθορίζεται από την κατοχή υλικών αγαθών αλλά από την αυθεντική εμπειρία της πολυτέλειας – luxury experience. Αυτό αποτελεί μια μεγάλη ανατροπή, ανακατατάσσει τις αξίες. Η πολυτέλεια αποκτά περισσότερη «δημοκρατικότητα», έχει να κάνει με το «ενεργώ», τις «εμπειρίες», την «ευχαρίστηση να κάνω πράγματα, όχι να κατέχω πράγματα».
Τα πιο δημοφιλή ξενοδοχειακά brands
Ερευνα του αμερικανικού Ινστιτούτου για τον τουρισμό πολυτελείας, εξάλλου, σε δείγμα εύπορων ταξιδιωτών, ανέδειξε τον Luxury Hotels Brand Status Index 2014 (LBSI) με την αξιολόγηση των μεγαλύτερων 37 ξενοδοχειακών brands πολυτελείας στον κόσμο.
Στην Ευρώπη, οι πλούσιοι της γηραιάς ηπείρου, αξιολογώντας τις υπηρεσίες και τις εμπειρίες στα εν λόγω ξενοδοχεία και με το ερώτημα αν θα συνιστούσαν σε φίλους τους να μείνουν σε αυτά, ανέδειξαν τα ακόλουθα 5 κορυφαία εμπορικά σήματα (βαθμολογία από 0-10):
Small Luxury Hotels of the World (7.96),  Ritz-Carlton (7.95), Armani Hotels (7,88), Mandarin Oriental (7.86), Leading Hotels of the World (7,77)
"Οι νικητές είναι εκείνοι που μπορούν να παρέχουν με συνέπεια αξιόλογες εμπειρίες επισκεπτών, όπως εκτιμήθηκε από τους πελάτες", είπε ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Milton Pedraza. 
Οι ερωτηθέντες, σε όλο τον κόσμο, αξιολόγησαν τις παρακάτω μάρκες ξενοδοχείων: 
Aman Resorts, Armani Hotels, Banyan Tree, Club Med, Como Hotels and Resorts, Conrad Hotels and Resorts, Fairmont Hotels & Resorts, Firmdale , Four Seasons,  Grand Hyatt, InterContinental, Jumeirah, JW Marriott, Kempinski Hotels, Le Meridien, Langham, Leading Hotels of the World, Loews Hotels, The Luxury Collection, Mandarin Oriental, Oberoi, Orient-Express Hotels, Pan Pacific, το Park Hyatt, The Peninsula Hotels, Raffles Hotels and Resorts, Regent, The Ritz -Carlton, Ο Rocco Forte Collection, Rosewood, Shangri-La Hotels & Resorts, Small Luxury Hotels of the World, Sofitel, St Regis, Taj Hotels, W Hotels & Resorts και Waldorf Astoria Hotels & Resorts.

Πηγή: http://www.tornosnews.gr/

No comments:

Post a Comment