Tuesday, December 30, 2014

Η Ελαφόνησος διεκδικεί τη θέση της στον τουριστικό χάρτη- έτοιμο το πρόγραμμα προβολής για το 2015

Eγκρίθηκε από το Δήμο Ελαφονήσου, το νησί της Πελοποννήσου όπως παρουαιάζεται, το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2015, συνολικού ύψους 30.000 ευρώ.
Η Ελαφόνησος είναι μια περιοχή που η ραχοκοκαλιά της οικονομίας της βασίζεται στην τουριστική δραστηριότητα. Περίπου το 80% των κατοίκων του νησιού είναι έμμεσα η άμεσα εξαρτώμενο από τον τουρισμό. Τα τελευταία χρόνια λόγω κυρίως της κρίσης που πλήττει την ελληνική οικονομία ο τομέας του τουρισμού στο νησί έχει δεχθεί μεγάλη πίεση που σε συνδυασμό με την μικρή τουριστική σεζόν δημιουργεί θέμα επιβίωσης για αρκετές από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον δήμο.
Το πρόγραμμα προβολής για το 2015 σύμφωνα με την σχετική απόφαση περιλαμβάνει καινούργιες δράσεις οι οποίες για πρώτη φορά ακολουθούν τις τάσεις του τουριστικού marketing και είναι προσαρμοσμένες στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ελαφονήσου , αλλά και μη υλοποιημένες δράσεις που είχαν περιληφθεί στα αντίστοιχα προγράμματα των ετών 2013 και 2014 τα οποία είχαν εγκριθεί τόσο από το δημοτικό συμβούλιο Ελαφονήσου όσο και από το υπουργείο Τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ.
Οι στόχοι του προγράμματος για το έτος 2015 είναι :
-ανάπτυξη των ήδη υπαρχόντων τουριστικών αγορών και προσέλκυση νέων.
-ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος
- επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
Το προτεινόμενο πρόγραμμα δράσης περιλαμβάνει ενέργειες που απευθύνονται στα εξής τέσσερα διακριτά ακροατήρια:
α. καταναλωτικό κοινό στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
β. τουριστικοί επαγγελματίες που οργανώνουν και πωλούν ταξίδια, δηλ. τουριστικοί πράκτορες, στελέχη των tour operators, οργανωτές συνεδρίων, στελέχη των εταιριών κρουαζιέρων κοκ.
γ. λειτουργοί των ελληνικών και διεθνών μέσων ενημέρωσης, δηλ. δημοσιογράφοι, παραγωγοί τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών, υπεύθυνοι ύλης σε ταξιδιωτικά portals κοκ.
δ. εκπρόσωποι των δήμων , των τουριστικών επιχειρήσεων και επαγγελματιών
Οι στόχοι αυτοί σύμφωνα με το Δήμο υπάρχει προσδοκία να επιτευχθούν μέσα από τις παρακάτω δράσεις οι οποίες χωρίζονται σε οχτώ κύριες κατηγορίες:
α) Πρωτογενές υλικό
-Αρχείο τουριστικών κειμένων , δημιουργία μιας βάσης δεδομένων με κείμενα που θα περιγράφουν κάθε τουριστική πτυχή του νησιού και καθεμιά από τις σημαντικότερες τουριστικές δραστηριότητες και διακριτές εμπειρίες.
-Αρχείο Τουριστικών Εικόνων (Image Bank): δημιουργία μιας τράπεζας οπτικοακουστικού αρχείου που θα περιλαμβάνει φωτογραφικό υλικό και βίντεο όπου θα απεικονίζεται καθεμιά από τις σημαντικότερες τουριστικές δραστηριότητες και διακριτές εμπειρίες .
-Συλλογή και εξέταση από παλαιότερο υλικό (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) ως προς την καταλληλότητά του και ως προς τυχόν περιορισμούς από πλευράς πνευματικών δικαιωμάτων. Όποιο υλικό κριθεί ως αξιοποιήσιμο, θα καταχωρηθεί στο Αρχείο Τουριστικών Κειμένων και στο Αρχείο Τουριστικών Εικόνων (Image Bank)
-Συστηματική παραγωγή νέου υλικού σε μόνιμη βάση. Πρόκειται για content (περιεχόμενο) με τη μορφή κειμένων ,εικόνων και βίντεο που θα αξιοποιηθεί για τη συνεχή ανανέωση του τουριστικού portal καθώς και την ετοιμασία των φυλλαδίων και νέων δελτίων τύπου για ποικίλη θεματολογία.
-Δημιουργία Τουριστικού χάρτη , σχεδίαση ενός χάρτη σε ηλεκτρονική μορφή υψηλής αισθητικής που θα παρέχει πλήρη τουριστική πληροφόρηση για το νησί.
-Δημιουργία ραδιοφωνικών σποτ.
-Δημιουργία μότο, που θα συνοδεύει το λογότυπο και θα μεταφραστεί σε αγγλικά και ιταλικά.
β) Διαδίκτυο – προβολή και πληροφόρηση
-Δημιουργία πλήρους αμιγώς τουριστικής ιστοσελίδας www.elafonisos.gr σε τρεις γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, ιταλικά) .
-Δημιουργία λογαριασμών στα σημαντικότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ( facebook, twitter, youtube, instagram ) και σύνδεση αυτών με την τουριστική ιστοσελίδα.
-Δωρεάν καταχώρηση στα ηλεκτρονικά μέσα του δήμου όλων των νομίμων μονάδων φιλοξενίας, εστίασης και λοιπών επιχειρήσεων με τουριστική δραστηριότητα .
-Τακτική ηλεκτρονική επικοινωνία με τουριστικούς συντάκτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
-Δημιουργία ηλεκτρονικών info – kiosk αφής , για ενημέρωση των επισκεπτών σχετικά με την διαμονή , την εστίαση , την διασκέδαση , τις πολιτιστικές δραστηριότητες και γενικές πληροφορίες για την Ελαφόνησο .
-Δημιουργία πινακίδων κατεύθυνσης , με στόχο την μη άναρχη προβολή περιοχών και επιχειρήσεων με πινακίδες που θα έχουν ενιαία μορφή .
-Δημιουργία μικρών θεματικών βίντεο που θα προωθούνται μέσα από το διαδίκτυο .
-Συμμετοχή σε ραδιοφωνικές εκπομπές με κληρώσεις διήμερων διακοπών σε συνεργασία με
τουριστικά καταλύματα του νησιού .
-Δημιουργία ιστοσελίδας για το Παυλοπέτρι www.pavlopetri.gr
-Συνεργασία με τα τμήματα προβολής του ΕΟΤ και της περιφέρειας Πελοποννήσου και συμμετοχή στα δικά τους εργαλεία προώθησης.
-Ηλεκτρονικές καταχωρίσεις θεματικών άρθρων σε τουριστικές ιστοσελίδες της Ελλάδας και του εξωτερικού.
γ) Εκθέσεις
-Συμμετοχή σε εκθέσεις διεθνούς εμβέλειας όπως έκθεση PHILOXENIA στην Θεσσαλονίκη και  έκθεση ΒΙΤ στο Μιλάνο.
-Ανανέωση της συνεργασίας με την National Wedding Show και προσπάθεια εντατικότερης συνεργασίας .
-Συμμετοχή σε μικρότερες εκθέσεις στην Ελλάδα όπως η έκθεση λακωνικών προϊόντων.
-Παρουσία μέσω της συνεργασίας μας με την περιφέρεια Πελοποννήσου σε τουριστικές εκθέσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού .
δ) Δημόσιες σχέσεις
-Φιλοξενία δημοσιογραφικών αποστολών από την Ελλάδα και το εξωτερικό , fam και press trips , οι οποίες θα πραγματοποιούνται με την συνεργασία τοπικών φορέων και επιχειρήσεων.
-Οργάνωση και φιλοξενία τουριστικών παραγόντων και προσωπικοτήτων που συμβάλουν στην προώθηση και διαφήμιση του νησιού.
-Συγγραφή και διανομή δελτίων τύπου
-Συγγραφή και διανομή προσχεδίων για άρθρα και αφιερώματα.
-Συνεντεύξεις τύπου και άλλες επαφές με δημοσιογράφους .
-Συνεργασία και επαφές με τα τουριστικά τμήματα του δήμου Μονεμβασίας και του δήμου Κυθήρων.
-Επαφές με φορείς που δραστηριοποιούνται σε μορφές εναλλακτικού και θαλάσσιου τουρισμού.
-Προσέλκυση Κινηματογραφικών παραγωγών και διαφημιστικών παράγωγων
-Οι διάφορες κινηματογραφικές παραγωγές, διεθνείς αλλά και εγχώριες, μπορούν αδιαμφισβήτητα να αποτελέσουν ένα σημαντικό στοιχείο τόσο για την ανάπτυξη όσο και
για την προβολή του τουριστικού μας προϊόντος.
Ε) έντυπα πληροφόρησης
-Επικαιροποίηση και Παραγωγή έντυπου προωθητικού υλικού σε ελληνικά, αγγλικά και ιταλικά.
-Παραγωγή τουριστικού λευκώματος σε λίγα αντίτυπα για αποστολή σε προσωπικότητες και ανθρώπων που θα συμβάλουν στην προώθηση και διαφήμιση της Ελαφονήσου.
-Παραγωγή τουριστικού φυλλαδίου σε ηλεκτρονική μορφή σε ελληνικά , αγγλικά , ιταλικά, γερμανικά .
-Παραγωγή τουριστικών αφισών μεγάλου μεγέθους με σκοπό να τοποθετηθούν σε κομβικά σημεία με μεγάλη κίνηση και μεγάλο αριθμό επισκεπτών ( εκτός Ελαφονήσου ) .
ζ) διοργάνωση εκδηλώσεων
-Οργάνωση και συνδιοργάνωση με φορείς ( τοπικούς η μη ) εκδηλώσεων πολιτιστικών , μουσικών , εκθέσεις τεχνών .
-Οργάνωση εκδηλώσεων με έμφαση στην ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού όπως πεζοπορία , καταδύσεις , ιστιοσανίδα και άλλες μορφές θαλάσσιου τουρισμού κυρίως σε μήνες με χαμηλή επισκεψιμότητα .
-Ανάδειξη της Ελαφονήσου σε Bike Friendly Island και διοργάνωση ποδηλατικών αγώνων για συμβατικές και εκτός δρόμων διαδρομές σε συνεργασία με ειδικούς του αθλήματος και κάλυψη από τα ΜΜΕ .
-Οργάνωση και συνδιοργάνωση τοπικών εκδηλώσεων όπως “ η γιορτή του ψαρά ” .
-Συνεργασία με πανεπιστήμια και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς για Summer Schools .
η) τοπικά προϊόντα – γαστρονομία
-Προβολή της ελαφονησιώτικης κουζίνας και προϊόντων μέσω καταχωρήσεων στο γραπτό και ηλεκτρονικό Τύπο. Με σκοπό την ομοιογενή παρουσία στο ευρύ κοινό και παρουσίαση των πλεονεκτημάτων της Ελαφονήσου που πηγάζουν από την υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας όπως λάδι, μέλι, ψάρια.
Προβολή της ελαφονησιώτικης κουζίνας μέσω τηλεοπτικών εκπομπών μαγειρικής και γαστρονομίας.
θ) σταθερές δράσεις - δράσεις σε τοπικό επίπεδο
-Συμμετοχή στο πρόγραμμα γαλάζιες σημαίες σε συνεργασία με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις παραλίες της Ελαφονήσου και της Πούντας .
-Διοργάνωση ημερίδων και σεμιναρίων με εκπαιδευτικό χαρακτήρα για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού .
-Άμεση συνεργασία και επικοινωνία με τα τουριστικά καταλύματα με e mail που θα υπάρχει στην τουριστική σελίδα του δήμου .
-Χάραξη στρατηγικής επικοινωνίας με σκοπό να στηρίξει και να δυναμώσει το brand name του νησιού, να αναδείξει την ιδιαιτερότητα του  να επικοινωνήσει τα θεματικά τουριστικά προϊόντα, να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα, να καλλιεργήσει δημόσιες σχέσεις με κοινά που ενδιαφέρου, να καλύψει με περιεχόμενο τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της αγοράς να αναπτύξει υποστηρικτές και πιστότητα (loyalty), να διαχειριστεί αρνητικά σχόλια και να α αντιμετωπίσει κρίσεις.
-Δημιουργία και προβολή ειδικού πακέτου τιμών για την άνοιξη και το φθινόπωρο με ειδικές τιμές σε Διαμονή, Εστίαση, Διασκέδαση ανάλογο με την ημέρα προσφοράς (κάθε Δευτέρα -Τρίτη - Τετάρτη ειδικές τιμές) -Ανάδειξη του πακέτου σε ΜΜΕ και ιδιαίτερα σε Social Media (facebook, tweeter).

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 30.000 ευρώ. Για καταχωρίσεις σε έντυπα ηλεκτρονικά ΜΜΕ  θα δοθούν 5.000 ευρώ, για  προμήθεια εκτύπωση τουριστικών φυλλαδίων 5.000 ευρώ, για δαπάνες εκθέσεων στο εσωτερικό και εξωτερικό 10.000 ευρώ, για συνέδρια 5.000 ευρώ και για λοιπές δαπάνες  5.000 ευρώ.
Πηγή: http://www.tornosnews.gr/

No comments:

Post a Comment