Tuesday, October 4, 2016

Έργα επέκτασης και συντήρησης εγκαταστάσεων ξεκινά η Fraport στο αεροδρόμιο της Σκιάθου

Σε ολική αναδιάταξη οδηγείται ο «χάρτης» των ελληνικών αεροδρομίων, καθώς ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα η μεταβίβαση (ενοικίαση για 40 χρόνια) 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport/Slentel,
υπογράφεται η 20ετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και ξεκινά ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Εάν αθροίσουμε τις εκτιμήσεις για τις επενδύσεις και τα εφάπαξ τιμήματα που έχουν συμβασιοποιηθεί ή αναμένεται να συμβασιοποιηθούν (περιφερειακά αεροδρόμια, αεροδρόμιο Αθήνας και νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου), προκύπτει μια επενδυτική δαπάνη της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ εντός των αμέσως επόμενων ετών. 1. Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια Η Fraport ολοκληρώνει με ταχύτατους ρυθμούς τα master plan για το κάθε ένα από αυτά (Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου), με στόχο την πλήρη αναβάθμιση των υποδομών τους, των υπηρεσιών τους και των παραμέτρων ασφαλείας, αλλά και αισθητικής. Τα μεγαλύτερα εξ αυτών αναμένεται να παρουσιαστούν τον επόμενο κιόλας μήνα και η συναλλαγή να κλείσει με την καταβολή του 1.234.000.000 ευρώ το Νοέμβριο και απώτατη ημερομηνία παράδοσης και των 14 στο τέλος Ιανουαρίου του 2017. Στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξή τους και θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωσή τους μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσόν των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια των 40 χρόνων. 2. Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος Εντός των επομένων εβδομάδων ολοκληρώνεται η συμφωνία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΔΑ). Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συστάθηκε το 1996 με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για 30 χρόνια, βάσει της σχετικής σύμβασης παραχώρησης που λήγει το 2026. Μέτοχοι του ΔΑΑ σήμερα είναι το ελληνικό Δημόσιο (25%), το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου/ΤΑΙΠΕΔ (30%), οι συμφερόντων PSP Investments, Avi Alliance GmbH (26,7%) και Avi Alliance Capital GmbH (13,3%) και η οικογένεια Κοπελούζου (5%). Η επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια ανοίγει το δρόμο και για την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ. 3. Νέο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο Έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου. Το έργο προϋπολογισμού 800 εκατομμυρίων ευρώ θα περιλαμβάνει και τις οδικές συνδέσεις του αεροδρομίου με το βόρειο και νότιο οδικό άξονα του νησιού, καθώς και εμπορευματική ζώνη. Το νέο αεροδρόμιο θα διαθέτει διάδρομο προσγειώσεων – απογειώσεων 3.200 μέτρα, με δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μέτρα, εάν και εφόσον αυτό καταστεί αναγκαίο. Στην πλήρη λειτουργία του θα μπορεί να φιλοξενεί για στάθμευση 25 αεροσκάφη. Ο διαγωνισμός για το έργο βρίσκεται σε εκκρεμότητα από το 2008, προς μεγάλη απογοήτευση τόσο της τουριστικής βιομηχανίας όσο και των αεροπορικών εταιρειών αφού το υπάρχον αεροδρόμιο οριακά μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξανομένη επιβατική κίνηση. Παράλληλα, εξετάζεται ο τρόπος αξιοποίησης των υπόλοιπων 23 περιφερειακών αεροδρομίων (Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Ν. Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου), τα οποία δεν παραχωρούνται.
πηγή: www.skiathostv.com

No comments:

Post a Comment