Wednesday, February 22, 2012

Στη λογική της διαφήμισης μπαίνει και η Σκιάθος,


 ΣE δυναμικές πρωτοβουλίες για την τουριστική προβολή συγκεκριμένων ελληνικών προορισμών προχωρούν δήμοι και ξενοδοχειακές ενώσεις αυτόνομα ή σε συνεργασία με ιδιωτικές εταιρίες, έξω από τα πλαίσια του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.



Aλλωστε, η ποικιλομορφία του τουριστικού μάρκετινγκ και η εξειδικευμένη προβολή ελληνικών προορισμών συμφωνούν και με τις επιθυμίες του ίδιου του ΕΟΤ. Η τακτική αυτή «συμβάλλει στην αύξηση της ζήτησης ανά προορισμό αλλά ενδυναμώνει παράλληλα και την παρουσία της Ελλάδας στο σύνολό της», δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΟΤ Ν. Κανελλόπουλος σε συνέντευξή του  την προηγούμενη εβδομάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση ο κ. Κανελλόπουλος απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση για συνεργασία προς κάθε φορέα που εμπλέκεται με το τουριστικό προϊόν (τοπική αυτοδιοίκηση, ιδιώτες και θεσμικοί φορείς). Ωστόσο, τόνισε ότι «η ιδιωτική προβολή θα πρέπει να γίνεται συντονισμένα για να μην δημιουργεί σύγχυση στα κοινά-στόχους και σε αυτό το πλαίσιο πιστεύω ότι είναι καθ'Α όλα ενισχυτική της κεντρικής στρατηγικής marketing».

Pόδος: Πρωτοπόρος στη δραστηριοποίηση σε θέματα μάρκετινγκ είναι η Ρόδος, που το 1996, με πρωτοβουλία της Eνωσης Ξενοδόχων, των δήμων του νησιού και του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ίδρυσε τον Οργανισμό Προώθησης Τουρισμού Ρόδου (ΠΡΟΤΟΥΡ). Ο γενικός διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ Μ. Παλογιαννίδης μιλώντας  τονίζει ότι ο συγκεκριμένος φορέας «έρχεται να καλύψει ένα κενό που υπάρχει στον κρατικό σχεδιασμό. Ο καταναλωτής γνωρίζει τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, αλλά δεν είναι πλήρως ενημερωμένος για την ποικιλία νησιών και περιοχών που διαθέτει η χώρα μας». Για να καλυφθούν τα επικοινωνιακά κενά το 2010 ο ΠΡΟΤΟΥΡ διέθεσε 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ και για εφέτος προβλέπονται αντίστοιχα κονδύλια. Oπως σημειώνει ο κ. Παλογιαννίδης, «από τα τέλη του 2010 έχουμε προβεί στις απαιτούμενες κινήσεις για να εναρμονιστεί το καθεστώς λειτουργίας του ΠΡΟΤΟΥΡ με τα νέα δεδομένα που δημιούργησε το σύστημα Καλλικράτη, ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος».

Kως: Στους μεγάλους κερδισμένους της περυσινής χρονιάς είναι η Κως, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επικοινωνιακή στρατηγική που ακολούθησε. Συγκεκριμένα, σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, πέτυχε αύξηση αφίξεων 1%. Oπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Κω Μ. Χατζιμιχαήλ, μισό εκατομμύριο τον χρόνο διαθέτει η δημοτική αρχή του νησιού για το μάρκετινγκ του προορισμού.

Kέρκυρα: Aμεσα θα συσταθεί ανώνυμη εταιρία στην Κέρκυρα με στόχο την προώθηση του νησιού, μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Κέρκυρας Γ. Τρεπεκλή. Oπως αναφέρε ο δήμαρχος του νησιού, θα επιβληθεί στους επιχειρηματίες της περιοχή ανταποδοτικό τέλος, το οποίο θα αποδίδεται στην ανώνυμη δημοτική αναπτυξιακή τουριστική εταιρία. Ωστόσο, οι καταστηματάρχες διαφωνούν στην απόδοση τουριστικού τέλους και ζητούν τη σύσταση οργανισμού στα πρότυπα του αντίστοιχου της Ρόδου, ενώ επιθυμούν την ανάμιξη, μέσω εκπροσώπων τους, στη διαχείριση των κονδυλίων. Από την άλλη, ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και ομοσπονδία καταλυμάτων τάσσονται υπέρ του δημάρχου Κέρκυρας και χαρακτηρίζουν απολύτως αναγκαία τη θέσπιση του τουριστικού τέλους, ως μέσου ουσιαστικότερης προβολής της Κέρκυρας στις διεθνείς αγορές.


Aθήνα: Στην αναστροφή του αρνητικού κλίματος για τον τουριστικό προορισμό της Αθήνας στοχεύει η συνεργασία της Eνωσης Ξενοδόχων Αθηνών και Αττικής με την Expedia.com, τη μεγαλύτερη online ταξιδιωτικής εταιρίας στον κόσμο. Η πρωτοβουλία αφορά την προβολή ξενοδοχείων της Αθήνας σε πέντε βασικούς προορισμούς (ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία, Σουηδία και Νορβηγία). Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Eνωσης, η καμπάνια είχε τα πρώτα θετικά της αποτελέσματα: Σύμφωνα με μετρήσεις μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους της καμπάνιας (20 Απριλίου έως 15 Μαΐου), τα συμμετέχοντα ξενοδοχεία αύξησαν σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα κατά 47% τα έσοδά τους και κατά 40% τις διανυκτερεύσεις τους. Την ίδια στιγμή η αναζήτηση της Αττικής στο Expedia.com αυξήθηκε κατά 19% κατά μέσο όρο.

Θεσσαλονίκη - Χαλκιδική: Εντός του Ιουνίου θα ολοκληρωθεί και η ανασύσταση του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ Θεσσαλονίκης, αλλά και η δημιουργία αντίστοιχου φορέα στη Χαλκιδική. Μάλιστα, ύστερα από πρόσκληση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρη, η Eνωση Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Βορείου Ελλάδος (ΕΕΔΕΒΕ) συμμετέχει στη νέα διάρθρωση του οργανισμού. Αντίστοιχα, στην περίπτωση της Χαλκιδικής θα καταρτισθεί διετές πρόγραμμα προβολής του προορισμού με στόχο την αναστροφή των αρνητικών τουριστικών μεγεθών, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Eνωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής Γ. Τάσιος.

Σκιάθος: Στη λογική της διαφήμισης μπαίνει και η Σκιάθος, στοχεύοντας όμως κυρίως στο ελληνικό κοινό, που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών του νησιού. Oπως υπογραμμίζει ο πρόεδρος Ξενοδόχων Σκιάθου Ι. Κουκουλάκης, ο δήμος προωθεί καινοτόμες δράσεις για την ανάδειξη της Σκιάθου ως απόλυτου προορισμού διασκέδασης τους καλοκαιρινούς μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, ο δήμαρχος Ν. Πλωμαρίτης συνεργάζεται τόσο με ελληνικά τηλεοπτικά μέσα όσο και με διαφημιστικές εταιρίες.

Mύκονος - Mήλος - Πάρος - Αλόννησος: Σε συνεργασία με τους Δήμους Μυκόνου, Μήλου, Πάρου και Αλόννησου έχει προχωρήσει η εταιρία MTC Group. Oπως τονίζει ο γενικός διευθυντής της εταιρίας Μ. Μπίτζιο, «δεν θέλουμε να αντικαταστήσουμε ούτε τα γραφεία του ΕΟΤ ούτε τους δήμους. Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει κενό στην αγορά και δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να πουλήσουμε το τουριστικό προϊόν κάποιων πτροορισμών. Στην περίπτωση της Μυκόνου λειτουργεί ήδη η υπηρεσία «FTP by Mykonos» (For Tourism Promotion) στο www.mtcgroup.gr/ftp με εξαιρετικά αποτελέσματα. Στο site επιτρέπεται το άμεσο «κατέβασμα» φωτογραφικού υλικού και αναλυτικών πληροφοριακών κειμένων για τη Μύκονο.

Οι κατά τόπους πρωτοβουλίες προβολής

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ δήμοι και ξενοδοχειακές ενώσεις προχωρούν σε ανεξάρτητες πρωτοβουλίες και υιοθετούν καινοτόμες δράσεις για την τουριστική προβολή συγκεκριμένων ελληνικών προορισμών.

Ρόδος
• Κόστος: 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως.
• Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, αξιοποίηση του διαδικτύου και των social media, συνεργασία με tour operators του εξωτερικού για στοχευμένη προβολή του νησιού σε συγκεκριμένες αγορές, ανάδειξη της Ρόδου ως συνεδριακού προορισμού, συνεργασία με αεροπορικές εταιρίες low cost.

Κως
• Κόστος: 500.000 ευρώ ετησίως.
• Φιλοξενία σε δημοσιογράφους και tour operators (fam trips), συμμετοχή σε εκθέσεις, συνεργασία με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, διαφημιστικές καμπάνιες μεγάλης εμβέλειας σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού (π.χ. Ρωσία).

Κέρκυρα
• Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, δημιουργία info points σε κεντρικά σημεία, ανάδειξη του πολιτισμικού πλούτου της περιοχής, χρηματοδότηση πολιτιστικών εκδηλώσεων τοπικού χαρακτήρα.

Αθήνα
• Κόστος: 110.000 ευρώ.
• Προώθηση του προορισμού «Αθήνα-Αττική» στις αγορές-στόχους με «banners», «newsletter» για τον προορισμό προς τους συνδρομητές της Expedia στα κανάλια-στόχους, Facebook link, video integration κ.λπ., αλλά και ειδική προνομιακή προώθηση για τα ξενοδοχεία - μέλη της Eνωσης που συμμετείχαν οικονομικά στην προσπάθεια. Η διάρκεια της καμπάνιας είναι δίμηνη στις εκτός Ευρώπης αγορές και τρίμηνη στις ευρωπαϊκές.

Μύκονος
• Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, υπηρεσία ftp by mykonos, προβολή επιχειρηματιών νησιού.

Mήλος
• Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, οργάνωση fam trips Ρώσων δημοσιογράφων, τηλεοπτικά αφιερώματα σε ιταλικά κανάλια, διαφήμιση Αθήνα.

http://www.tear.gr/

No comments:

Post a Comment