Πρότυπες περιβαλλοντικές δράσεις αναπτύσσονται στο Δημοτικό Σχολείο Αλοννήσου, όπου διδάσκοντες και μαθητές ένωσαν τις δυνάμεις τους, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας κήπος με εποχικά λαχανικά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο πρωτότυπο κάλεσμα και δημιούργησαν ένα μικρό περιβόλι, αξιοποιώντας τον κήπο του σχολείου.
Ο μικρός κήπος του σχολείου περιλαμβάνει εποχικά, όπως προαναφέρθηκε, λαχανικά, όπως μαρούλια, μπρόκολα, λαχανάκια, παντζάρια, καρότα, τα οποία είναι σύμφυτα με την υγιεινή διατροφή, ενώ στους μελλοντικούς στόχους των πρωτεργατών της συγκεκριμένης προσπάθειας, είναι να επεκταθεί και σε ανοιξιάτικα παρτέρια, όπου θα φυτευτούν, αντίστοιχα, καλλωπιστικά φυτά. Το Δημοτικό Σχολείο της Αλοννήσου αναπτύσσει ποικίλες δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος «Αειφόρο σχολείο», που έχει ως επίκεντρο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών από το θρανίο, αποτελώντας ουσιαστικά πρότυπο και για άλλες εκπαιδευτικές ομάδες ανά την Ελλάδα.
Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, σημειωτέον, το σχολείο απέκτησε πρόσφατα κάδο κομποστοποίησης, με δαπάνες του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από την καινούργια χρονιά.
Μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, η διευθύντρια του Σχολείου Αλοννήσου Αλεξία Ντίνου, επισημαίνει ότι: «ο κάδος κομποστοποίησης θα ενισχύσει ουσιαστικά την πρωτοβουλία φύτευσης εποχιακών λαχανικών», προσθέτοντας παράλληλα ότι: «ο κάδος κομποστοποίησης είναι ένας δείκτης του αειφόρου σχολείου και εντάσσεται στο πρόγραμμα που υλοποιείται».
Η φύτευση των λαχανικών πραγματοποιήθηκε πριν από ένα περίπου μήνα, ενώ όπως αναφέρει η κ. Ντίνου: «είναι η πρώτη φορά που δοκιμάσαμε να φυτέψουμε κηπευτικά, το πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με γεωπόνο του νησιού και το πιο πιθανό είναι, όταν θα έχουμε μεγαλύτερη παραγωγή, να την αξιοποιήσουμε, προκειμένου να γευτούν τα παιδιά τις αξίες της υγιεινής διατροφής».
Στις σκέψεις και τους στόχους των ιθυνόντων του σχολείου είναι να πραγματοποιηθεί αφιέρωμα στο υγιεινό πρωινό και να δοθεί στα ίδια τα παιδιά η ευκαιρία να δοκιμάσουν εδέσματα, τα οποία θα παρασκευάσουν τα ίδια. Το έδαφος είναι πρόσφορο για την ανάπτυξη και άλλων συναφών δράσεων, ενώ όπως υπογραμμίζει η Διευθύντρια του σχολείου: «όλες οι δασκάλες του σχολείου είναι νέες κοπέλες και ενδιαφερόμαστε να υλοποιήσουμε και άλλες πρωτοβουλίες προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, έχοντας πάντα την αμέριστη συμπαράσταση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων».
Μεταξύ των στόχων που έχουν τεθεί προς υλοποίηση, είναι επίσης η ένταξη του σχολείου στο δίκτυο που έχει δημιουργήσει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περτουλίου, προκειμένου να εδραιωθεί η επικοινωνία με άλλα σχολεία ανά την Ελλάδα, τα οποία αναπτύσσουν συναφείς δράσεις. «Τα παιδιά είναι ενθουσιασμένα, διότι συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα που ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της τάξης και συμμετέχουν με χαρά, διότι πρόκειται για βιωματική μάθηση», αναφέρει η διευθύντρια του σχολείου. Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι στον περιβαλλοντικό σχεδιασμό της φετινής σχολικής χρονιάς, εντάσσεται η σκέψη της δημιουργίας μεγαλύτερου κήπου, προκειμένου τα παιδιά να εμπεδώσουν στην πράξη τη χαρά της συμμετοχής σε μια κοινή προσπάθεια, η οποία ευθυγραμμίζεται πλήρως με την προστασία του περιβάλλοντος.
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
|
|
No comments:
Post a Comment