Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας προτείνει να προσδιορισθεί η νησιωτική περιοχή της Μαγνησίας ως ανεξάρτητη περιοχή αποσπάσεων από «ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ» όπως ισχύει για τις μεταθέσεις (Β’ Μαγνησίας). Η διαχείριση των εκπαιδευτικών πραγμάτων της Νησιωτικής και της Χερσαίας Μαγνησίας, θα πραγματοποιείται από το ΠΥΣΔΕ και τις διοικητικές υπηρεσίες της Μαγνησίας κατά τα ισχύοντα .
Όπως τονίζεται σε έγγραφο προς το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων, η ισχύουσα διαδικασία των αποσπάσεων στη Μαγνησία παρουσιάζει τις παρακάτω σοβαρότατες δυσλειτουργίες:
1. Οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στη νησιωτική περιοχή της Μαγνησίας (Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων) που συνήθως είναι μεγάλες και αναλογικά περισσότερες από τη χερσαία περιοχή, (Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας) υπολογίζονται για τις αποσπάσεις συνολικά για τον πρώην Νομό Μαγνησίας (ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας). Έτσι τα “κενά” της νησιωτικής (Β’ περιοχής μετάθεσης) Μαγνησίας οδηγούν και σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν συμφέροντα (και μοριοδοτούνται) για τη χερσαία περιοχή και συχνά αρνούνται να τοποθετηθούν στη νησιωτική περιοχή. Αντίθετα εκπαιδευτικοί με συμφέροντα απόσπασης στη νησιωτική περιοχή αδυνατούν να αποσπαστούν στα νησιά διότι οι συνολικές θέσεις αποσπάσεων για Μαγνησία καλύπτονται από άλλους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται με περισσότερα μόρια ή κατά προτεραιότητα, αλλά επιθυμούν να τοποθετηθούν στη χερσαία περιοχή. Επίσης εκπαιδευτικοί της Β’ Μαγνησίας που επιθυμούν να αποσπαστούν στη χερσαία περιοχή αδυνατούν να συγκριθούν με τους υπόλοιπους, μέσω μοριοδότησης από το ΚΥΣΔΕ, διότι δεν έχουν το δικαίωμα αίτησης μέσω ΚΥΣΔΕ (από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ), παρότι πιθανόν να έχουν περισσότερα μόρια απόσπασης. Με αυτόν τον τρόπο:
2. Εκπαιδευτικοί των νησιών της Μαγνησίας, στην πράξη, στερούνται του δικαιώματος της απόσπασης στη χερσαία Μαγνησία κι ας έχουν σοβαρότατες ανάγκες κι ας διαθέτουν τα απαραίτητα μόρια.
3. Δημιουργούνται σοβαρά οικογενειακά, εργασιακά και κοινωνικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς «άλλων ΠΥΣΔΕ» που επιθυμούν και επιτυγχάνουν να αποσπαστούν στη Μαγνησία. Καθηγητές οι οποίοι ζήτησαν και πήραν απόσπαση για οικογενειακούς και κοινωνικούς λόγους, για να εργαστούν κοντά στην οικογένειά του στη χερσαία Μαγνησία, όταν τοποθετούνται στη νησιωτική, συχνά καταφεύγουν σε άδειες, προσφεύγουν στα δικαστήρια ή και αναγκάζονται να ανακαλέσουν την αίτησή τους.
4. Προκύπτει εντονότατο πρόβλημα κάλυψης των αναγκών των Σχολείων των νησιών σε εκπαιδευτικούς και ευρύτερα στη διαχείριση του προσωπικού. Παρατηρείται το φαινόμενο να μην έχουν καλυφθεί θέσεις εκπαιδευτικών μέχρι και το μήνα Δεκέμβριο ή και αργότερα, αφού η υλοποίηση των διαδικασιών τοποθέτησης, ανάκλησης, ένστασης, επανατοποθέτησης, αποφάσεων δικαστηρίων κ.λπ. είναι χρονοβόρες. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει με επανατοποθετήσεις, ενστάσεις κλπ συνολικά το ΠΥΣΔΕ και τη λειτουργία των σχολείων, συχνά στο μέσο της σχολικής χρονιάς. Τέλος δημιουργούνται προβλήματα και στην πρόσληψη αναπληρωτών αφού στην πράξη δημιουργούνται “εικονικά” ελλείμματα και πλεονάσματα και τα “εικονικά” πλεονάσματα εμποδίζουν την πρόσληψη αναπληρωτών σε πραγματικά κενά.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ η πρότασή της για τον προσδιορισμό της νησιωτικής Μαγνησίας ως ξεχωριστής περιοχής απόσπασης στις αποσπάσεις “από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ” περιορίζει τα λειτουργικά προβλήματα των σχολείων και τις αδικίες σε βάρος εκπαιδευτικών. Έχει γίνει ομόφωνα αποδεκτή από το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας και καλείται το Υπουργείο Παιδείας να την εφαρμόσει άμεσα, με σχετική ρύθμιση στη νέα εγκύκλιο των αποσπάσεων. Επίσης η ΕΛΜΕ καλεί την Περιφερειακή Διευθύντρια Θεσσαλίας, τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων και την ΟΛΜΕ να υποστηρίξουν την πρότασή της. Εκτός από το ειδικότερο θέμα των αποσπάσεων στη Β’ Μαγνησίας, καλείται το Υπουργείο να υλοποιήσει τις γενικότερες θέσεις του κλάδου, όπως κατ’ επανάληψη έχουν διατυπωθεί από την ΟΛΜΕ, για διορισμούς, κάλυψη όλων των κενών κλπ.
1. Οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στη νησιωτική περιοχή της Μαγνησίας (Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων) που συνήθως είναι μεγάλες και αναλογικά περισσότερες από τη χερσαία περιοχή, (Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας) υπολογίζονται για τις αποσπάσεις συνολικά για τον πρώην Νομό Μαγνησίας (ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας). Έτσι τα “κενά” της νησιωτικής (Β’ περιοχής μετάθεσης) Μαγνησίας οδηγούν και σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν συμφέροντα (και μοριοδοτούνται) για τη χερσαία περιοχή και συχνά αρνούνται να τοποθετηθούν στη νησιωτική περιοχή. Αντίθετα εκπαιδευτικοί με συμφέροντα απόσπασης στη νησιωτική περιοχή αδυνατούν να αποσπαστούν στα νησιά διότι οι συνολικές θέσεις αποσπάσεων για Μαγνησία καλύπτονται από άλλους εκπαιδευτικούς που αποσπώνται με περισσότερα μόρια ή κατά προτεραιότητα, αλλά επιθυμούν να τοποθετηθούν στη χερσαία περιοχή. Επίσης εκπαιδευτικοί της Β’ Μαγνησίας που επιθυμούν να αποσπαστούν στη χερσαία περιοχή αδυνατούν να συγκριθούν με τους υπόλοιπους, μέσω μοριοδότησης από το ΚΥΣΔΕ, διότι δεν έχουν το δικαίωμα αίτησης μέσω ΚΥΣΔΕ (από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ), παρότι πιθανόν να έχουν περισσότερα μόρια απόσπασης. Με αυτόν τον τρόπο:
2. Εκπαιδευτικοί των νησιών της Μαγνησίας, στην πράξη, στερούνται του δικαιώματος της απόσπασης στη χερσαία Μαγνησία κι ας έχουν σοβαρότατες ανάγκες κι ας διαθέτουν τα απαραίτητα μόρια.
3. Δημιουργούνται σοβαρά οικογενειακά, εργασιακά και κοινωνικά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς «άλλων ΠΥΣΔΕ» που επιθυμούν και επιτυγχάνουν να αποσπαστούν στη Μαγνησία. Καθηγητές οι οποίοι ζήτησαν και πήραν απόσπαση για οικογενειακούς και κοινωνικούς λόγους, για να εργαστούν κοντά στην οικογένειά του στη χερσαία Μαγνησία, όταν τοποθετούνται στη νησιωτική, συχνά καταφεύγουν σε άδειες, προσφεύγουν στα δικαστήρια ή και αναγκάζονται να ανακαλέσουν την αίτησή τους.
4. Προκύπτει εντονότατο πρόβλημα κάλυψης των αναγκών των Σχολείων των νησιών σε εκπαιδευτικούς και ευρύτερα στη διαχείριση του προσωπικού. Παρατηρείται το φαινόμενο να μην έχουν καλυφθεί θέσεις εκπαιδευτικών μέχρι και το μήνα Δεκέμβριο ή και αργότερα, αφού η υλοποίηση των διαδικασιών τοποθέτησης, ανάκλησης, ένστασης, επανατοποθέτησης, αποφάσεων δικαστηρίων κ.λπ. είναι χρονοβόρες. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει με επανατοποθετήσεις, ενστάσεις κλπ συνολικά το ΠΥΣΔΕ και τη λειτουργία των σχολείων, συχνά στο μέσο της σχολικής χρονιάς. Τέλος δημιουργούνται προβλήματα και στην πρόσληψη αναπληρωτών αφού στην πράξη δημιουργούνται “εικονικά” ελλείμματα και πλεονάσματα και τα “εικονικά” πλεονάσματα εμποδίζουν την πρόσληψη αναπληρωτών σε πραγματικά κενά.
Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ η πρότασή της για τον προσδιορισμό της νησιωτικής Μαγνησίας ως ξεχωριστής περιοχής απόσπασης στις αποσπάσεις “από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ” περιορίζει τα λειτουργικά προβλήματα των σχολείων και τις αδικίες σε βάρος εκπαιδευτικών. Έχει γίνει ομόφωνα αποδεκτή από το ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας και καλείται το Υπουργείο Παιδείας να την εφαρμόσει άμεσα, με σχετική ρύθμιση στη νέα εγκύκλιο των αποσπάσεων. Επίσης η ΕΛΜΕ καλεί την Περιφερειακή Διευθύντρια Θεσσαλίας, τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων και την ΟΛΜΕ να υποστηρίξουν την πρότασή της. Εκτός από το ειδικότερο θέμα των αποσπάσεων στη Β’ Μαγνησίας, καλείται το Υπουργείο να υλοποιήσει τις γενικότερες θέσεις του κλάδου, όπως κατ’ επανάληψη έχουν διατυπωθεί από την ΟΛΜΕ, για διορισμούς, κάλυψη όλων των κενών κλπ.
Πηγή: www.e-thessalia.gr
No comments:
Post a Comment