Monday, July 25, 2016

"Όταν οι ιδιώτες αναλαμβάνουν την τουριστική προβολή της χώρας"

Ένα άρθρο του Προέδρου Ξενοδόχων Σκιάθου κ. Κουκουλάκη Μάκη στοNotepaper.gr
"Με αφορμή τη τελευταία έκθεση που ανακοίνωσε η Τράπεζα Ελλάδας όπου και παρατηρείται μείωση στα έσοδα από τον τουρισμό βρήκα την αφορμή να γράψω για το αν υπάρχει οργανωμένη στόχευση από το κράτος ώστε να προσελκύσει ξένους τουρίστες.

Αναμφίβολα ο τουρισμός είναι πλέον η βαριά βιομηχανία του κράτους. Μία βιομηχανία που συνεισφέρει σε μεγάλο ποσοστό επί του Α.Ε.Π. και την απασχόληση. Αντί αυτού αποφασίζει να επενδύει ελάχιστα χρήματα στη προβολή της – περίπου 5 εκ. ευρώ – όταν η Τουρκία ξοδεύει περίπου στα 80 εκ. ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο ο ιδιωτικός τομέας αναγκάζεται να σηκώσει όλο το βάρος της προβολής και προσέλκυσης των ταξιδιωτών. Θα δανειστώ κάποια νούμερα από τον Αλέξανδρο Αγγελόπουλο μέλος του Δ.Σ. του Ξ.Ε.Ε.
Τα ξενοδοχεία καλούνται να πληρώσουν ένα ποσό περίπου 1.500 – 4.000 ευρώ το χρόνο για να συμπεριληφθούν στις μπροσούρες τον tour operators. To ποσό αυτό δεν είναι προαιρετικό αλλά σχεδόν πάντα υποχρεωτικό. Με αυτό τον τρόπο το ξενοδοχείο συνεισφέρει στην προώθηση του προορισμού για το κάθε γραφείο σε όλες τις εκθέσεις. Χιλιάδες δυνητικοί επισκέπτες μαθαίνουν για τον προορισμό μέσω των εκθέσεων και των καταλόγων των μεγάλων tour operators.
Κατά τους χαμηλούς μήνες αναλόγως τον προορισμό το κάθε ξενοδοχείο κατεβάζει πολύ χαμηλά τις τιμές του ώστε και το ξενοδοχείο αλλά και ο προορισμός να γίνει προσιτός. Αν δεν γίνει αυτό δύσκολα τα γραφεία να βάλουν αεροπλάνα στον εκάστοτε προορισμό με αποτέλεσμα να μικρύνει και άλλο η τουριστική περίοδος. Μάλιστα τώρα με τις αυξήσεις στο Φ.Π.Α. υπάρχουν ξενοδοχεία που δουλεύουν αυτούς τους μήνες χωρίς κέρδος.
Τα περισσότερα ξενοδοχεία αναλόγως και τον προορισμό έχουν για ένα μεγάλο μέρος των κρατήσεων τους – που φθάνει και το 60% – το λεγόμενο early booking. Δηλαδή πουλάνε τα δωμάτια τους με έκπτωση που ξεκινάει από το 15% περίπου και μπορεί να φθάσει το 30%.
Οι προμήθειες που δίνονται στα λεγόμενα OTAs ( Online Travel Agents) ξεκινούν από το 15% και φθάνει έως και 30% σε κάποιες πλατφόρμες. Αν τα καταλύματα δεν μπούνε σε αυτές τις πλατφόρμες τότε μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών δε θα κλείσουν δωμάτια, οπότε δε θα επισκεφθούν ποτέ έναν προορισμό.
Τελευταία το κάθε ξενοδοχείο αναλαμβάνει να κάνει και προώθηση από μόνο του, είτε online, σε έντυπη μορφή ή συμμετοχή σε εκθέσεις. Όπου ο κάθε ξενοδόχος αναλαμβάνει από μόνος του πέρα από το ξενοδοχείο του να αναλάβει τη διαφήμιση του κάθε προορισμού.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο όλα τα παραπάνω φθάνουν περίπου στο 15% του ετήσιου τζίρου του ξενοδοχείου. Αν αναλογιστεί κάποιος πόσα ξενοδοχεία υπάρχουν σε κάθε προορισμό και σε τι ποσό φθάνει το 15% τζίρου του εκάστοτε ξενοδοχείου μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε ότι αυτό το ποσό ξεπερνάει κατά πολύ το ετήσιο ποσό για διαφήμιση του Ε.Ο.Τ. και αν το πάρουμε σε μεμονωμένες περιοχές κατά πολύ το ποσό που ξοδεύει ο εκάστοτε Δήμος για προβολή της περιοχής.
Δυστυχώς το μεγαλύτερο μέρος προβολής μίας περιοχής αλλά και της Ελλάδας σε σύνολο το επιβαρύνεται ο ξενοδόχος επιχειρηματίας. Ο μοναδικός άλλος κλάδος ο οποίος είναι ενεργός και επιβαρύνεται επίσης με μεγάλα ποσά είναι οι tour operators και τα τουριστικά γραφεία. Σκεφτείτε όμως πόσοι άλλοι κλάδοι δουλεύουν με τον κόσμο που πασχίζουν τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά γραφεία να φέρουν στο κάθε τουριστικό μέρος. Σκεφτείτε όμως πόσο άδικο και αθέμιτο είναι μετά από τόσες προσπάθειες να έχεις έναν κρατικό μηχανισμό που είτε λέγεται Κυβέρνηση ή τοπικοί φορείς να είναι απέναντι στον επιχειρηματία. Άνθρωποι που δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ σοβαρά με τον κλάδο να ορίζουν τη τύχη σου. Τελευταία μόνο οι Περιφέρειες και λίγοι Δήμοι της Ελλάδας , όπως της Θεσσαλονίκης, είναι αυτές που κάνουν σοβαρές προσπάθειες για τη διαφήμιση και προβολή του κάθε προορισμού."
πηγή: skiathostv.com

No comments:

Post a Comment