Wednesday, September 4, 2013

Μπάχαλο στα σχολεία



Μπάχαλο στα σχολεία

Χθες έλειπαν τα βιβλία, σήμερα λείπουν οι εκπαιδευτικοί 
«Γεύση» του τι πρόκειται να ακολουθήσει μετά τον Αγιασμό της νέας σχολικής χρονιάς, πήραν χθες εκπαιδευτικοί της Μαγνησίας, που παρουσιάστηκαν στα σχολεία τους για να αναλάβουν καθήκοντα. 


Το άνοιγμα των σχολικών πυλών, επίσημα από χθες, αποκάλυψε το… μπάχαλο σε όλο του το μεγαλείο.
Από το σύνολο των δημοτικών σχολείων του νομού, απουσίαζαν τρεις Διευθυντές. Δεν ήταν όμως οι μοναδικές απουσίες που καταγράφτηκαν στο παρουσιολόγιο.
Το γεγονός ότι οι μετατάξεις δεν έχουν δημοσιευτεί στο ΦΕΚ προκειμένου να ισχύσουν και επίσημα, άφησε θέσεις… ορφανές. Αποσπάσεις δεν έχουν γίνει και επιπλέον εκκρεμούν και οι προσλήψεις αναπληρωτών.
Με τις εκπαιδευτικές θέσεις κενές, δεν μπορεί να προγραμματιστεί ούτε το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων, ούτε οι δράσεις και ο τρόπος λειτουργίας κάθε τάξης.
«Ξεκινά μια από τις χειρότερες χρονιές. Τα πάντα είναι στον αέρα. Δεν έχει ιστορικό προηγούμενο η φετινή κατάσταση. Τα αυτονόητα καθίστανται ζητούμενα», ανέφερε το αιρετό μέλος του ΠΥΣΠΕ Μαγνησίας και μέλος της διοίκησης του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας με την παράταξη της Δημοκρατικής Συνεργασίας, Φίλιππος Κωνσταντινίδης.
Βαρύ το κλίμα και στα Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ της Μαγνησίας, χθες πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων. Από τα γραφεία των καθηγητών απουσίαζε το 30% του εκπαιδευτικού προσωπικού. Καταργήσεις τομέων, διαθεσιμότητες, υπεραριθμίες «αποδεκατίζουν» τις μονάδες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.
Ακόμη και οι καθηγητές που παρουσιάστηκαν στις οργανικές τους θέσεις, δεν γνωρίζουν αν αύριο, θα παραμείνουν στην ίδια θέση ή με την επίσημη ανακοίνωση της υποχρεωτικής μετάταξής τους θα βρεθούν σε άλλο σχολείο ή διοικητική θέση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το σκηνικό συμπλήρωσαν τηλεφωνήματα γονέων στα ΕΠΑΛ του νομού, που ζητούσαν να μάθουν τι θα γίνει με τους μαθητές που παρακολουθούσαν ειδικότητες που καταργήθηκαν και ζητούσαν προσανατολισμό από τους διευθυντές των επαγγελματικών Λυκείων.
Διάχυτος και ο φόβος των νέων διαθεσιμοτήτων, νέων απολύσεων, νέων… ανακατατάξεων στον εκπαιδευτικό χάρτη.

Εκπαιδευτικοί και των δύο βαθμίδων υποστηρίζουν ότι τα σχολεία δεν προλάβουν να στελεχωθούν με εκπαιδευτικό προσωπικό για να λειτουργήσουν κανονικά από τις 11 Σεπτεμβρίου και μετά.
«Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά και τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα για το πώς θα λειτουργήσουμε, πού και πότε θα γίνουν  υπεραρυθμίες, αποσπάσεις, τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, πώς θα λειτουργήσουν γραφεία εκπαίδευσης, πότε θα έρθουν αναπληρωτές. Προγραμματισμό και προγράμματα ας τα ξεχάσουμε και ας περιμένουμε τις εξελίξεις.
Είναι βέβαιο πως το υπουργείο θέλει αυτή την αναστάτωση στα σχολεία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θέλει να σπείρει πανικό, θέλει την ομηρία χιλιάδων εκπαιδευτικών να ψάχνουν που θα πάνε μέχρι τελευταία στιγμή. Θέλει την ομηρία και το φόβο χιλιάδων αναπληρωτών για το αν και που θα εργαστούν. Θέλει σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, γονείς και φορείς να διαμαρτύρονται, γιατί προγράμματα δεν θα μπορούν να γίνουν, γιατί τμήματα δε θα  έχουν εκπαιδευτικό, ολοήμερα δε θα λειτουργούν.
Αν το υπουργείο ήθελε το αντίθετο, οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών θα γινόταν  Απρίλιο - Μάιο και όχι Ιούλιο, οι αποσπάσεις θα είχαν ολοκληρωθεί , οι αναπληρωτές θα είχαν τελειώσει  με τις διαδικασίες πρόσληψης, τα γραφεία και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης θα είχαν στελεχωθεί, για να μπορέσουν να προγραμματίσουν και να συντονίσουν σχολεία, προγράμματα, προσωπικό με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Θα περιμέναμε σε μια περίοδο κρίσης, η επένδυση στην παιδεία και στη νέα γενιά να είναι μέρος ενός σοβαρού σχεδιασμού και προτεραιότητα της πολιτείας.
Για  μια ακόμη φορά θα ζητούμε τα αυτονόητα. «Χθες…», τα σχολεία δεν είχαν βιβλία και κάναμε μάθημα με φωτοτυπίες, «σήμερα…» ήρθαν τα βιβλία….αλλά ξέχασαν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών της Π.Ε. που θα έχουν  επιπτώσεις στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδ
α

No comments:

Post a Comment